knarsen met de tandjes

Hallo

Ik heb een dochtertje van net 6 maanden. Bij vier maanden kreeg ze twee ondertandjes, en nu zijn de vier boventanden een klein stukje door. Sinds dat ze deze ontdekt heeft knarst ze met dr tanden. Ik weet niet of dit kwaad kan en hoe ik dat kan stoppen.
Iemand een idee?
Verder nog een vraagje, ze krijgt tussen de middag een korstje brood hier deed ze op sabbelen net als op de groente die ze bij ons heel krijgt. Maar nu   met de tanden heeft ze door dat ze stukken kan afbijten, nou ja scheuren. Maar stopt het stuk brood wat ze in dr handjes heeft ook nog in dr mond terwijl er al een stuk in zit. Ze wordt boos als ik dat stuk uit dr handen haal en vertel dat ze nog wat in dr mond heeft en dit aan dr geef. Hmm hoe doen jullie dat, heeft iemand anders al een kindje met onder en boven tandjes?

Groetjes
auriske mama van lianne

Hoi,
Mijn dochtertje heeft ook periodes gehad van knarsetanden.  Ging vanzelf weer over,  ze doen het  volgens mij  omdat het een nieuw gevoel voor ze is wanneer er weer tandjes bij zijn..Ik had er ook moeite mee want het is wel een vervelend gehoor.

Nog even over het korstje brood. Ik denk dat ze het vanzelf weer uitspuugt wanneer het teveel wordt. Maar ik zou het zelf afpakken en in stukjes geven wanneer ik het niet vertrouw, dan maar boos.

Hay,

dat knarsetanden gaat idd vanzelf weer over. Onze dochter heeft dat ook eventjes gedaan. En idd over dat brood, ze zal vanzelf merken dat haar mond te vol zit en zal het dan zelf eruit halen. Of ze eet het gewoon op. Zou ik mij niet zo zorgen om maken.

gr   CJ

mijn zoontje doet dit nu ook sinds een weekje , hij is nu bijna 10maanden. Ben ook beniuewd wanneer dat gaat stoppenm, als het nieuwe eraf is ,misschien, is wel een rot geluid.
Over dat korstje brood, nou mijn zoontje heeft dat met zijn koekje, wil het liefst heel het koekje(nijntje 8maanden)in zijn mond doen, maar dat gaat natuurlijk niet, dus geef hem stukjes, is niet anders, komt wel een tijd dat ie het zelf gaat doen.hij pakt die kleine stukjes wel hoor. en propt ze gewoon in zijn mondje,haha.

Terug
Bovenaan