Knarsen

Mijn dochter heeft 4 tanden.
Nu knarst ze regelmatig met haar tanden.
Waarschijnlijk vind ze het een grappig geluid ofzo of is ze het gewoon aan het uitproberen.

Maar ik vroeg me af: kan dit kwaad?
Beschadigen haar tanden hier niet van?
 
hoi deedee,

ik denk dat ze weer tandjes aan het krijgen is. mijn dochter heeft het ook gedaan toen ze haar tandjes kreeg.
echt heel irritant geluid. het houdt vanzelf op. ik weet wel dat je tanden erdoor kunnen beschadigen. wat ik deed toen esmee knarde zeggen dat het nie tmocht en dan stopte ze er gelukkig ewl mee.
nu doet ze het heel af en toe nog (19 maanden)
 
Ik wist niet dat ze dat deden als ze nieuwe tanden krijgen. Hiervoor kon het natuurlijk ook niet, want met 2 boventanden kan je niet knarsen haha

Er zitten wel minimaal 2 tanden die op het punt staan door te breken, dus het klinkt heel aannemelijk.

Ik vind het ook een heel irritant geluid.
Ik heb al een keer mijn vinger er tussen gestoken, maar dan bijt ze, dus dat doe ik niet meer.
 
Op het consultatiebureau vertelde ze me dat kinderen dat doen om hun scherpe tandjes wat botter te maken. Als ze doorkomen zitten en van die hele scherpe ribbeltjes aan! Die slijpen ze als het ware af. als ze er geen last meer van hebben stoppen ze ermee. Dit klopte bij ons wel. Hij hield er vanzelf mee op!

Groetjes Liff
 
Terug
Bovenaan