Knarsentanden

Wie heeft er tips???
Mijn zoontje van 14 maanden knarsentand heel veel. Een vreselijk gehoor en ook niet echt goed voor zijn tandjes. Ik zeg wel iedere keer als hij het doet 'nee' en dan doe ik mijn vingertussen zijn tanden zodat hij weet dat ik dat bedoel met nee. Maar hij blijft door gaan.
Is dit een fase? Gaat het vanzelf over? Tips?

Alvast bedankt!
Groetjes, Irene
 
Hoi Irene,

Onze zoon heeft het ook gedaan. Mijn tandarts heeft toe een plastic gebitje gemaakt wat precies om zijn tanden heen kan. Met dat gebitjes kunnen de tanden niet beschadigen.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Miriamj
 
Mijn dochtertje doet het veel als er een (voorheen) tand of (nu) kies door moet komen. Precies op het punt dat het tandvlees nog net niet door is..... Zodra het tandvlees dan aardig door is, stopt ze er weer mee tot de volgende kies zich aandient!

Bij haar gaat het dus steeds vanzelf over!
 
Hoi Pauline en Miriam,
Ik hoop dat het inderdaad een doorkomende kies is! Aan de vele lekkere stinkende poepbroeken te zien zou dat wel eens kunnen.
Een bitje is nu denk ik nog niet mogelijk, aangezien hij nog lang niet al zijn tanden en kiezen heeft. Dan zouden we iedere maand wel weer een nieuwe moeten laten maken.
Ik hoop dus maar dat het net als bij jouw dochtertje over gaat. Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Irene
 
Hoi Pauline en Miriam,
Ik hoop dat het inderdaad een doorkomende kies is! Aan de vele lekkere stinkende poepbroeken te zien zou dat wel eens kunnen.
Een bitje is nu denk ik nog niet mogelijk, aangezien hij nog lang niet al zijn tanden en kiezen heeft. Dan zouden we iedere maand wel weer een nieuwe moeten laten maken.
Ik hoop dus maar dat het net als bij jouw dochtertje over gaat. Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Irene
 
Hoi Pauline en Miriam,
Ik hoop dat het inderdaad een doorkomende kies is! Aan de vele lekkere stinkende poepbroeken te zien zou dat wel eens kunnen.
Een bitje is nu denk ik nog niet mogelijk, aangezien hij nog lang niet al zijn tanden en kiezen heeft. Dan zouden we iedere maand wel weer een nieuwe moeten laten maken.
Ik hoop dus maar dat het net als bij jouw dochtertje over gaat. Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Irene
 
Hoi Pauline en Miriam,
Ik hoop dat het inderdaad een doorkomende kies is! Aan de vele lekkere stinkende poepbroeken te zien zou dat wel eens kunnen.
Een bitje is nu denk ik nog niet mogelijk, aangezien hij nog lang niet al zijn tanden en kiezen heeft. Dan zouden we iedere maand wel weer een nieuwe moeten laten maken.
Ik hoop dus maar dat het net als bij jouw dochtertje over gaat. Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Irene
 
Terug
Bovenaan