Knijpen met de oogjes..

Hoi mama's,

Ik vroeg me af of jullie het herkennen..

Meestal tegen de tijd dat Kay naar bed gaat of moe wordt dan gaat hij best wel met zijn oogjes knijpen, dus met knipperen ze iets steviger dicht knijpen en fronst daar wat bij. Daar komt dan ook het bekende oogjes wrijven bij. Over de rest van de dag doet hij het eigenlijk niet, dus ik gooi het op vermoeidheid. Maar dan nog..

Ik vraag me dus wel eens af of hij misschien iets slechter ziet, maar aan zijn doen en laten is dat absoluut niet te merken. Hij is echt iemand van het kleine friemelwerk en dat gaat goed! Natuurlijk al eens op internet gekeken en het veel knijpen, wrijven in de oogjes en dicht bij de tv willen zitten en zo ook de ogen iets dichtknijpen bij een boekje lezen   zijn enkele kenmerken. Maar Kay heeft het vooralsnog alleen tegen bedtijd.. Dus net voor middagslaapje en de avond..

Ik zal het de volgende keer eens bij het CB bespreken, geloof dat ze dan ook de oogtest krijgen..

Wie heeft hier ervaring mee? Of welk kindje doet dit ook?

Esmé mv Kay en ???

(31 wk zwanger)

Hoihoi!
Onze oudste deed dat ook!
Precies wat jij omschrijft,wrijven,de oogjes iets stijver dichtknijpen bij vermoeidheid.
Ook had hij dan vaak een klein beetje rode oogjes.
Verder geen rare dingen,zoals dicht bij de tv moeten zitten oid.
Toch bleek tot onze verbazing bij de ogentest op het cb dat er iets niet goed zat.
Dus doorgestuurd naar de oogarts en ja hoor,meneer moest een bril!
Ik wil niet zeggen dat dit bij Kay ook het geval is hoor,dat kan ik ook niet beoordelen.
Ik weet nog goed hoe erg ik moet stomheid geslagen was omdat ik nooit het idee had dat Giovanni niet goed zag,om heel eerlijk te zijn heb ik een flink potje lopen janken(niet waar hij bij was natuurlijk!).
maar goed,nu draagt hij  zijn bril  alleen op school en thuis doet hij hem af,en dat gaat prima.
Volgens mij krijgen ze die ogentest rond het derde jaar,maar dat weet ik niet zeker.
Groetjes Tanja

Ik zal dan eens met het CB bellen.. Maar het valt tot nu allemaal erg mee. Het is niet continue dat hij het dan doet, maar het wisselt zich dan af met normaal knipperen..

Ik zou er geen enkele moeite mee hebben hoor mocht het zo zijn. Dan zoeken we gewoon een stoere bril uit! Daarbij is de kans vaak groot dat ze er na wat jaartjes overheen "groeien", maar lekker belangrijk!!

Voornaamste is dat zijn zicht, mocht het nodig zijn,  verbeterd!

Bedankt voor je reactie!

ow enne,.. mijn moeder herkende het wel van ons (mijn broer en ik), maar ook van andere kindjes. Ze zegt dat het vaak komt van inspanning/vermoeidheid. Ik schijn het dus vroeger ook gedaan te hebben.

Maar ik zoek dat soort dingen liever even goed uit,..

Zou het mezelf kwalijk nemen als ik het maar wegwuif en het toch anders blijkt te zijn.

Bij Stijn zie ik ook dat hij gaat knijpen, 's avonds met tv kijken alleen, verder dacht ik niet. Was me wel opgevallen en ging idd ook uit van vermoeidheid. Hij zit dan op 2m van de tv, iets te dicht bij eigenlijk. Toen ik klein was kneep ik ook met mijn ogen, naar de televisie. Een soort rare grimas, doet Stijn ook.
Ik heb wel een bril, maar juist voor dichtbij (en ik knijp ook niet meer met mijn ogen, haha). Zal het bij het volgende cb bezoek eens aankaarten.

Heel herkenbaar, Linde heeft dit ook een tijdje gedaan en ik maakte me daar ook zorgen over omdat ik ook het idee had dat ze misschien niet goed kon zien of last van hoofdpijn had.
Bij het cb werd dat een beetje afgedaan met dat het nog te vroeg was om een oog-test te doen en ik me geen zorgen moest maken.
Lekker makkelijk dus, ik moet zeggen dat ze er ook al een aantal maanden geen last meer van heeft maar ik ben nog steeds wel benieuwd wat er straks uit de oog-test komt.
Ook omdat ik zelf slechte ogen heb, Roos heeft vorige week een oogtest gehad bij de schoolarts en die was supergoed, ik helemaal blij natuurlijk.
Ik weet uit eigen ervaring dat hoe leuk de bril ook is, het is niet leuk!!!
Ben benieuwd wat ze bij jullie zeggen.

groetjes Daniëlle.
Die overgens al ruim twee jaar haar lezen weer heeft ingeruild voor een bril

Terug
Bovenaan