knijpen

A

Anoniem

Guest
Als Marissa op schoot zit heeft ze steeds de neiging om hard in mijn onderkin (die er genoeg is) te knijpen. Of in mijn wang, het doet echt pijn, al een echte meid. Ik heb haar handje al vaak stevig gepakt en boos "nee" gezegd. Maakt geen enkele indruk. Ik heb ook haar wang stevig gepakt, niet geknepen maar wel even goed gepakt. Ook dat maakt helemaal geen indruk. Houdt dit vanzelf op of hebben jullie een oplossing? Mijn wang gloeit nu helemaal nadat ze hem drie keer gepakt heeft.

groetjes Linda mv Marissa 13-09-07

Hoi Linda,

Ik herken dit wel een beetje.
Luuk heeft wel eens(vooral als hij moe is)een opstandige bui.
Dan knijpt hij me ook graag,of in mijn lip,of kin.
Bij mijn vriend grijpt hij dan naar zijn bril.
Bij ons helpt t wel eens als we streng oei oei zeggen en hem dan op de grond neerzetten...hem eigenlijk negeren...want als je hem aandacht geeft doet hij het nog eens...

terugknijpen heb ik nog niet gedaan...heb ik teveel moeite mee.....

Liefs,swinnie

Hoi Swinnie,

Ik heb ook nog niet terug geknepen, dat vind ik ook te erg. Maar het wordt wel erg vervelend. Het valt me inderdaad wel op dat het vaak uit frustratie is inderdaad bijvoorbeeld bij moeheid.

groetjes Linda

Hoi Linda,

Mijn zoontje doet het ook weleens, maar dan pakt hij het velletje op mijn arm, meestal als hij er niet langs kan en dan ook z'n zin niet krijgt, dus een beetje kwaad worden dan....ik pak dan meestal z'n handje stevig beet, kijk hem boos aan en zeg dan NEE, meer niet, na 3 keer zet ik hem in de hoek neer en zeg ik dat hij het niet mag doen. En dan is het over...meestal doet hij het dan niet meer!

Vooral geen aandacht aan besteden en zeker niet gaan lachen, want ze hebben het echt door!! Dan doen ze het juist nog een keer!

Succes met je kleine knijperd!

Groetjes
Angel

hoi hoi

Ryan heeft er ook een handje van en ook van het slaan en krabben in het gezicht

ook het "NEE" zeggen helpt hier niet en een tik op de vingers snapt hij niet

dus ik zet hem altijd , waar ik ook ben ookal zit ik op visite , gewoon weg van mij

even afkoelen en dan pak ik hem weer

dan is het meestal over

hier is het meestal ook zo dat het komt omdat hij moe is

groetjes moekje

Hoi hoi,

Nou, Sven vindt dat dus ook reuzeleuk, niet alleen als hij moe is maar voor hem is het ook een spelletje. En aangezien hij vaak scherpe nageltjes heeft, doet het ook nog eens pijn.
Als ik tegen hem 'nee' zeg, begint hij alleen maar te lachen dus dat helpt echt niet.
Ik probeer Sven altijd af te leiden. Dus door een speeltje te pakken of hem gewoon weg te zetten.
Ik zeg dan altijd dat hij stout is en dan ga ik dus iets anders doen.
Het probleem bij kindjes van onze leeftijd is dat ze straffen zo weer vergeten zijn wat betekent dat je bezig kunt blijven. Afleiden is dan beter.
Succes met je kleine meid!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi!

Dit is zo herkenbaar! Tara (06-05-2007) knijpt me vaak op mijn onderarm en at doet heel erg zeer! Ze pakt echt maar een klein stuk velletje en 'wrijft' dat tussen haar 2 kleine vingertjes. Ik zeg vaak 'nee', maar ze blijft het doen. En als ik 'nee' blijf zeggen, dan wordt ze boos en doet het bij haar zelf, wat er ook heel pijnlijk uitziet ....
Vroeger trok ze graag aan haar haren of sloeg op haar eigen hoofd als ze boos was, maar sinds kort knijpt ze hard in haar eigen wangen of steekt ze een vinger in haar oog, als ze boos is. Is dit ook herkenbaar bij andere moeders en wat doen jullie daaraan? Ik geef haar al geen aandacht als ze dat doet en kijk niet naar haar, maar ze stopt er niet mee ....

Groetjes,
Shivana

quote: shivana_2505 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-07-2008 15:24:56'));

Hoi!

Dit is zo herkenbaar! Tara (06-05-2007) knijpt me vaak op mijn onderarm en at doet heel erg zeer! Ze pakt echt maar een klein stuk velletje en 'wrijft' dat tussen haar 2 kleine vingertjes. Ik zeg vaak 'nee', maar ze blijft het doen. En als ik 'nee' blijf zeggen, dan wordt ze boos en doet het bij haar zelf, wat er ook heel pijnlijk uitziet ....
Vroeger trok ze graag aan haar haren of sloeg op haar eigen hoofd als ze boos was, maar sinds kort knijpt ze hard in haar eigen wangen of steekt ze een vinger in haar oog, als ze boos is. Is dit ook herkenbaar bij andere moeders en wat doen jullie daaraan? Ik geef haar al geen aandacht als ze dat doet en kijk niet naar haar, maar ze stopt er niet mee ....

Groetjes,
Shivana

hoi hoi,

puck slaat soms ook op haar hoofdje, dat wil ik niet hebben maar weet niet hoe dit af te leren. de gouden tip heb ik dus niet maar wilde je ff laten weten dat je niet de enige bent...

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Terug
Bovenaan