Knip heelt niet goed

Vandaag precies een maand geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. De bevalling heeft thuis plaatsgevonden en is vlot verlopen. Op het laatst moest er echter een knip worden gezet. Het hechten was geen pretje, maargoed. Na een paar dagen zijn de hechtingen van de huid te vroeg opgelost en is de knip open gaan staan. De verloskundige zei dat dit vaker voor kwam en dat het van binnenuit wel zou helen. Het kon wel wat langer duren (ongeveer 6 weken). De knip bleef alleen wel erg schrijnen en omdat ik me zorgen maakte ben ik vanochtend bij de huisarts geweest. Die zei dat er wild vlees zat wat de heling belemmert. Volgens haar bestaat er een middeltje (ik weet de naam niet) wat uit de handel is, maar wat de apotheek misschien nog wel heeft, waarmee je wild vlees kan aanstippen, zodat het weg gaat. Als ze daar niet meer aan kan komen of het werkt niet, krijg ik een verwijzing naar de gyneacoloog die het weer open kan maken en opnieuw kan hechten . Is er iemand die dit ook heeft gehad en wat is er toen mee gedaan? Hoe lang heb je ermee getobt? Ik ben benieuwd naar ervaringen en eventuele adviezen.

Hoi Loekje,

Wat een raar verhaal dat de ha niet weet of de apotheek het middel nog heeft.... mag ik je adviseren met dit soort problemen niet zelf te gaan dokteren, daarvoor is het gebied te belangrijk!! Laat je doorsturen naar de gyn en ik hoop voor je dat ze daar een goede oplossing hebben.

Succes!!

Odette

Ja, ik zou er snel achteraan gaan. Maar heb je binnenkort ook geen nacontrole?

Bij mij was tijdens de bevalling mijn schaamlip gescheurd. Dat is dus niet opgemerkt. Verder had ik geen hechtingen, dus dan word je ook niet gecontroleerd. Omdat ik zo ´n branderig gevoel bleef houden heb ik op de laatste dag aan de vk gevraagd of ze wilde kijken. Afijn moest bij de nacontrole bij de gynaecoloog vragen om een hersteloperatie.
Die heb ik ondertussen gehad en die is niet helemaal goed gegaan. En nu wacht ik af wat de volgende stap wordt.

Nu zit het bij jou op een andere plek en zal het hechten waarschijnlijk makkelijker zijn, maar laat je goed voorlichten en vraag goed door!

Mijn dochter is nu 4,5 maand en straks zijn we weer 8 weken verder voordat het allemaal is genezen. En dat allemaal omdat ze niet goed hebben gekeken!

Groetjes,

Nina

hi,
mijn beste vriendin had ongeveer hetzelfde, de knip werd een plekje met wildvlees. dat is door de huisarts weggehaald (weggebrand). inderdaad: niet zelf gaan zitten klooien, maar altijd een arts vragen. t is jammer als je je hele leven op een zere plek moet zitten, nog afgezien van je liefdesleven, en fietsen.

sterkte. Miep36

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.   Ik heb morgen een afspraak bij de gyn.   Ik neem aan dat hij er wel iets aan kan doen.    En Miep36, je hebt helemaal gelijk.   Ik moet er op dit moment niet aan denken dat ik ooit op een fietszadel moet zitten ofzo.   Dit moet niet te lang duren.

Groetjes,
Loekje

Terug
Bovenaan