knip - litteken

Hoi meiden

Misschien niet het prettigst onderwerp. Welke creme/olie mag ik smeren op de wond van mijn knip.
Deze is dicht dus ik mag geloof ik wel wat smeren nu.
VK had het over Johannesbroodboompit, ik dacht dat je dat in de flesjes van de kindjes deed om de voeding te verdikken? ;) ik zal wel even googlen. Kennen jullie een ander goed middel? Ik hoor dingen zoals calendula en bio-oil...

Dank je

Hi, ik ben van het feb forum. Ik heb bij mijn eerste een knip gehad en heb daar eigenlijk nooit iets opgesmeerd. Het trekt in het begin wel een beetje omdat het gewoon een litteken is natuurlijk, maar dat trok vanzelf weer weg. Het voelde daarna (ja, ook de seks) weer als van ouds. Ik zou als ik jou was voor Bio-Oil gaan. Daar zitten weinig schadelijke stoffen in. Ook werd mij geadviseerd om straks als je weer in bad mag olie in het badwater te doen en voorzichtig het litteken te masseren.
Bij mijn 2e bevalling is dat litteken overigens helemaal heel gebleven. Niet gescheurd dus.

hoi, ik ben een april mama. Ik heb bij mijn 1ste ook niks op de knip gesmeerd, heb er eerlijk gezegd ook niks over gehoord. Nu ben ik bevallen tijdens de hittegolf in 2010 en waren mijn hechtingen snel opgelost en de knip niet helemaal goed dicht maar goed is allemaal goed gekomen zonder dingen te smeren. Ik heb eigenlijk ook helemaal niet zoveel last van de knip gehad.

succes

Heb bij mijn eerste ook een knip gehad (en bij de andere drie "paar kleine hechtinkjes"
Heb er ook nooit iets opgesmeerd. Ben wel grote fan van Weleda (100% natuurlijk, plantaardig enz) . Zij hebben hier idd een soort olie voor in hun assortiment volgens mij.
succes hanneke (november mama)

Ik ben een Aug mama, op advies van m'n kraamverzorgster (30jr ervaring) heb ik er vallen en stoten zalf opgesmeerd van VSM, gelijk vanaf dag 1 al, 3 x op een dag en afgedekt met een gaasje. Dit heb ik ongeveer een week moeten doen. Heb helemaal niks geen last gehad, is mooi genezen! Succes!

Nog een augustus mama, net als Esje gebruikte ik Arnica, maar dan in druppel vorm. Maar dat is alleen om de zwelling te verminderen dacht ik. Verder niks gesmeerd en het is toch goed gekomen :).

Terug
Bovenaan