Kniptip??

Wie heeft er een goed nageltjeskniptip? Ik vind het nogal een gedoe om de nageltjes te knippen. Jinte zwiept haar handen de hele tijd heen en weer. En dan maar proberen niet in de vingertjes te knippen. Maar ze krijgt echt al lange nageltjes en omdat ze ook zo lekker veel sabbelt worden ze een beetje vies. Lijkt wel alsof ze al in de zandbak heeft gespeeld, haha.
Dus....wie heeft er een tip???

Ik doe het altijd als hij ligt te drinken (aan de borst). Of vraag je partner om dan even te knippen terwijl de kleine drinkt. Hier werkt het! We hadden inderdaad ook van die vieze lange nageltjes.

Ik doe het vaak als ze in slaap is gevallen in de wipstoel....nou weet ik dat niet alle kindjes veel in de wipstoel slapen...maar in de box of in bed kan natuurlijk ook. Ze is dan heerlijk ontspannen!
En die vieze nageltjes waren hier ook aanwezig hoor!

Het is mij tot nu toe gelukt als ze wakker is en op de commode ligt of op de tafel op een boxkleed. Ik kreeg als tip mee (die ik nog niet heb hoeven gebruiken) dat je eventueel talkpoeder onder de nageltjes kan doen om te zien tot waar je kan knippen.
Ik moet zeggen dat je ook wel aan het witte gedeelte van de nagel kan zien tot waar je kan gaan, maar dat ik als de dood ben dat er stiekem toch huid tussen zit. Vooral als ze opeens beweegt. En dan huilt..... Het is tot nu toe goed gegaan gelukkig. Ik merk dat ik steeds vaker moet knippen.

als ze slapen inderdaad, maar als je het lastig blijft vinden, kun je ook een heel klein stukje inbijten als je dat lukt en dan het nagelje afscheuren.....babynageltjes zijn nog zo zacht en dun, die kunnen niet inscheuren! Of vijlen.....
succes!!!

Terug
Bovenaan