KNO arts

Hoi hoi,

Ben tijdje bijna niet op forum geweest, hebben flink verbouwt in huis en zijn nog niet klaar.
Maar goed, dat terzijde haha.

Moesten vandaag op controle bij kno-arts. Myrthe is nog steeds veel verkouden en zit ook veel aan dr oortjes.

Zit er dus weer vocht achter dr trommelvlies bij een oor. We moeten over 3 maanden terug, want dat wil hij wel in de gaten houden, misschien moet ze straks buisjes.
Dr neusamandel vertelde hij was redelijk vergroot, dus was goed dat we dat hadden laten verwijderen.
Maar ze heeft ook doorzichtige snot (lekker he)
wat wijst op allergie. Hij raadde dus aan langs huisarts te gaan voor doorverwijzing naar kinderarts om dat te laten onderzoeken.
Eigenlijk een beetje een tegenslag. Ikzelf ben altijd als kind vrij allergisch geweest en astmatisch. Weliswaar overheen gegroeit, maar had zo gehoopt dat het haar bespaard bleef.
Dus morgen huisarts bellen en kijken wat nu verder....

Omdat paar mensen vroegen hoe het nu ging, hier dus even een update...

Liefs Irene

Ja meid ik herken het helemaal. Alleen ik ben zelf nergens allergisch voor maar Milton had als baby al eczeem dat zegt soms wel wat erover. En toen lag hij bijna een jaar terug als een dood vogeltje zowat op de bank. Toen naar de hapost met hem doorverwezen naar kinderarts asmatisch bloed prikken en hij heeft dus een huisstofmijtallergie . De amandelen zowel keel en neusamandelen flink vergroot allebei verwijderd maar nog veel hoesten.
Laatste keer bij de kinderarts kreeg hij bovenop zijn seretide puf nog en neuspuf ivm met periode van het jaar. Het is wat allemaal. Meid ik wens jullie veel sterkte toe het is echt nietgemakkelijk ik hoop dat het allemaal meevalt.
groetjes lisette

Hoi Irene,

wat vervelend voor jullie.
Ik hoop dat je bij de huisarts een doorverwijzing krijgt en dat ze er snel achter zijn wat het is.
Sterkte met alles,

Liefs Marina

Hopelijk snel meer duidelijkheid, Irene, voor Myrthe. Als ze nog steeds zo blijft snotteren, zelfs nu de neusamandel weg is, dan moet je toch verder gaan zoeken. Buisjes hebben hier wel veel geholpen, dus wie weet..... Maar kan geen kwaad om toch te kijken of er geen sprake is van een allergische reactie op iets. Hoest ze ook veel 's nachts??
Hoe is het trouwens met haar koemelkallergie? Helemaal overheen gegroeid, of ben je nog wel erg voorzichtig met melkproducten?
Het kan wel eens helpen bij gevoelige kids om de melkproducten (ook al is er geen sprake van kma) weg te laten.
Ik hoop maar dat er snel wat meer duidelijk is en dat Myrthe lekker zonder snot kan boeveren.....

Hoi Hannah,

Wat grappig dat je herinnert van koemelkallergie.
Ze heeft het niet, maar was als baby wel al getest dmv voeding omdat ze zoveel spuugde. Maar ook die hele bijzondere Nutrigem hielp niks en ze was na 10 maanden klaar met spugen, dus het was echt reflux.

Ik probeerde vandaag huisarts te bellen, maar geen succes, dus morgen dan maar afspraak maken.

Liefs Irene

Oow, dan was ik in de bonen.... dacht echt dat er uiteindelijk koemelkallergie aan de hand was (hier 2 kids gehad met kma, dan ben je er wat meer alert op; hier dus nog wel even nutramigen geprobeerd, maar zelfs dat lukte toen niet; inmiddels drinkt ze gewone melk en heeft nergens last van).
Maar 't was dus flinke reflux van Myrthe. Wat heerlijk dat je daar vanaf bent.
Balen dat de huisarts niet lukte vandaag. Dan morgen maar kijken.... Ik hoop dat Myrthe er niet minder om slaapt met het gesnotter!!
Groetjes!!

Terug
Bovenaan