Knobbeltjes op d'r borstje

Ik heb zojuist (22:30 uur) een knobbeltje ontdekt bij mijn jongste dochter 4,5 maand.
Het zit precies onder haar rechtse tepeltje (ter grote van een flinke erwt en ik kan het bewegen, aan de linkse kant zit niks). Ik kan er op internet niks over vinden. Ik denk zelf dat het een ontstoken kliertje is alleen het zit me niet helemaal lekker. Ik ga uiteraart morgen eerst de dokter bellen voor de zekerheid. Mijn vraag is of er meerdere kindjes zijn die dit hebben gehad??
 
Meestal is dat een gewoon klierschijfje (borstklierweefsel). Waarschijnlijk heeft het er al veel langer gezeten, maar valt het je nu pas op. Zowel jongens als meisjes kunnen er last van hebben. Mijn zzontje had het ook en het duurde maandenlang voordat het weg was. Vaak is het ontstaan tijdens de zwangerschap onder invloed van hormonen van de moeder. Daarom zal het ook heel langzaam weer wegtrekken.

Natuurlijk moet je naar de huisarts als je je zorgen maakt. Deze zou je kunnen verwijzen voor een echo waarbij ze kijken, of het inderdaad gewoon klierweefsel is of b.v. een lymfklier.
Zelf werk ik op de afdeling radiologie van een ziekenhuis en ik heb al vele jonge babies ge-echood met deze "problemen" van knobbeltjes tpv de tepel.

Succes! Groetjes van Ingrid.
 
Hoi

Geeft je fles of bortsvoeding?
als je borstvoeding geef dan zal je huisarts je inmiddels al gerust hebben gesteld  want het is heel normaal (als je borstvoeding geeft)  dat je kindje een borstbobbeltje hebben.
Mijn dochtertje had dit ook, gelukkig kon ik het meteen aan de kraamhulp vragen wat dat was. Ze vertelde me ook dat je bij borstvoeding bloed in de luier kan vinden, een soort mensturatie. Komt door de hormonen die jij je kindje doorgeeft.
 
Terug
Bovenaan