Knoeien bij de fles leegdrinken

Hoi Meiden,

Mijn zoontje is nu 6 weken oud en krijgt van mij 135 cc flesvoeding van Nutriolon 1.
Als ik hem de fles geef heeft hij een slabbetje en een spuugdoekje om omdat hij redelijk wat melk langs zijn lipjes laat lopen. Ik heb zelf de difrax flessen en voor deze ook al de 1-2-3 speen gehaald maar het helpt gewoon niet. Ik heb nu bijna alle spenen wel geprobeerd en heb ook de avent flessen geprobeerd (kan wel een winkeltje beginnen)
Nu was ik laatst bij een vriendin en haar kleine krijgt 2 schepjes johannesbroodpitmeel bij zn melk om het dikker te maken ook omdat hij vaak zn eten uitspuugt. Nu had ik 1 schepje geprobeerd bij het flesje en hij knoeide niet meer maar ja hij spuugt zijn eten ook niet uit. Dus wil het eigenlijk niet gebruiken en om nou rijstebloem erbij te doen om het dikker te maken vindt ik ook niets omdat dat pas vanaf 4 maanden is.

Wie heeft er handige tips voor mij want word er een beetje moedeloos van.

Liefs Mandy-tje
 
Moeilijk hoor, het klinkt toch alsof het te snel gaat. Heb je van de difrax flessen ook de normale S speen gebruikt? Veel kleiner is er volgens mij niet. Misschien kunnen ze je bij de drogist helpen.
Zelf zou ik trouwens niet zo heel veel problemen hebben met johannesbroodpitmeel als dat werkt.
 
Johannesbroodpitmeel verlaat onverteerd weer het lijfje via de ontlasting! Kan dus helemaal geen kwaad. Als je dit prettig vindt voeden zou ik het gewoon doen!

Groetjes Liff
 
Nou dat jhbpm helemaal geen kwaad kan ben ik het niet mee eens!
Hier zat ons ventje bij iets teveel verstopt (lees krap 2 schepjes Nutriton op een fles van 180cc was hier de max!) en bij mij in de omgeving zijn ook veel kindjes geweest die er diarree van kregen.
Ik zou ook gaan voor de S-speen en dan desnoods de fles iets strakker aandraaien.
Is het ventiel wel goed open? Dat spleetje in dat ronde schildje?
De nr 1 van de 1-2-3 speen is groter dan de S trouwens.
Dat kindjes 'soppen' met de Avent fles ben ik inmiddels aan gewend maar bij de Difrax hoor je het niet vaak!
Ook even op het CB navragen denk ik, misschien is zijn manier van drinken wel wat aan te doen.
Soms kunnen ze bij BV ook wat sturen wie weet met FV ook wel?

Succes ermee!
 
Ik heb dat probleem ook, hij is nu 5 weken oud en knoeit de ene keer meer als de andere keer.
Maar hij spuugt ook weer wel, ik gebruik de avent-flessen. Difrax/nubby/tommie tippie heb ik allemaal geprobeerd maar daarbij drinkt hij nog sneller en komt bijna de hele fles er weer uit.

Ik gebruik wel het johannesbroodpitmeel(aangeraden ook door het CB) maar niet veel.
Ik gebruik over 3 flessen 1 schepje en zo houd hij wel zijn voeding binnen maar knoeit nog steeds.
Hij gaat niet aan de diaree en ook is hij nog niet verstopt(ik gebruik het nu 2 weken)
En ach zolang ze genoeg voeding binnen krijgen geeft dat toch niks...ja je hebt wat meer was
 
Mijn zoontje had dit ook.
Ook allerlei spenen geprobeerd, maar de melk bleef er in straaltjes langslopen.
Op aanraden van het cb, ben ik toen friso comfort erbij gaan geven. En dit werkte super!
Ik ben begonnen met de helft friso 1, de helft friso comfort, samen met de nr 1 speen van avent.
En het knoeien was voorbij! Toen zijn flessen op den duur langzamer leeg gingen ben ik de comfort af gaan bouwen en over gegaan op de nr 2 speen. (Hij was toen ong. 2,5 maand oud)
Met 3 mnd helemaal gestopt met de friso comfort en het drinken gaat perfect!

Je merkt gewoon dat ze beter leren drinken naarmate ze wat ouder worden.

Bij de friso comfot zit johannesbroodpitmeel. Ik heb alleen geen idee hoeveel er in zit kwa verhouding etc. Maar het werkte supergoed.
Het is even zoeken, maar ik ben er wel achter dat het proberen van andere spenen niets uitmaakte.
 
Terug
Bovenaan