knoeien met de fles

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Sinds kort krijgt Nina naast borstvoeding ook een fles.

Misschien doe ik iets niet goed, maar er loopt regelmatig een flinke straal langs haar lippen/kin weer naar buiten.

Heeft iemand tips om dit te verminderen, kan er nu wel een dweil naast houden af en toe!

Groetjes Saskia

Heel graag een oplossing.
Hier ook het probleem, mijn oplossing tot op heden zijn veel spuugdoekjes!
Heb ook al verschillende merken flesjes geprobeerd, maar niet geeft gewenste resultaat.
Wel merk ik dat als ze wat rustiger eten (drinken) dat ze het grootste gedeelte zonder knoeien naar binnen werken....
Bij mijn zoon heb ik avent gebruikt, en dat was nooit een probleem. De doekjes die ik bij hem heb gekocht, heb ik nu nieuw uit de kast gehaald.

Groetjes Bertine

Hier voorlopig dezelfde oplossing!!

Ook al verschillende flessen geprobeerd, en vooralsnog gaat het redelijk met de S-fles van Difrax....

Rustig eten helpt inderdaad wel, maar ja vertel dat een hongerige baby van 8 weken maar eens

Bij mij was een andere speen en een vacuum fles de oplossing tegen het extreme knoeien!

Op het laatste beetje knoeit ze nog wel maar dat schijnt normaal te zijn omdat ze dan niet alles meer in een keer doorslikken ofzo.. :S
Doen jullie ook kijken of de lippen goed getuit om de fles zitten, dit was bij Shenaya ook eerst het probleem..

Kusje! Succes

Ik geef ook borstvoeding en sinds een week of twee dus ook regelmatig een flesje met afgekolfde melk. Ik gebruik de S-fles van Difrax met het speentje "small". Tot nog toe knoeit Maaike er helemaal niet mee.
Bij mijn zoontje heb ik trouwens gemerkt dat hij ging knoeien als de melk te snel uit het flesje kwam (te grote opening in de speen).
Borstgevoede babies zijn gewend hard te zuigen dus als de speenopening te groot is krijgen ze volgens mij de vele melk niet snel genoeg verwerkt....

Groet, Juul

Dewi knoeide met de diffrax fles. De Avent fles gaat wel goed. De basis van de speen is hier breder en daar kan ze goed haar mond tegen zetten.
Verder kan het knoeien komen door de grote hoeveelheid in een keer. Voor Dewi maak ik de melk dikker met Johannesbroodpit meel tegen het spugen. Hierdoor moest ik wel een andere grootte speen gebruiken want met nummer 1 krijgt ze er anders niets meer uit. Als het nu te dun is voor de grootte van de speen dan komt er zoveel met 1 keer zuigen in haar mond dat het overloopt. Ik kan me voorstellen dat ze voor flesvoeding minder hard hoeven te zuigen dan voor borstvoeding en dat er in 1 zuig meer uitkomt dan ze gewend zijn. Misschien is het een kwestie van wennen of je kunt het ook iets dikker maken met JBPM.

Van spuugdoekjes kun je er ook niet te veel in huis hebben! succes!

Terug
Bovenaan