knoop doorgehakt; over op FV! en hoe zit het met vitamine D?

Hoi hoi,

na de vele reacties en op aandringen van mijn man en mijn eigen mama heb ik besloten om over te gaan stappen op FV. Ik moet toch aan mezelf gaan denken en Amber heeft ook niet veel aan zo'n uitgeputte mama. Vandaag een kant en klaar pakje van Nutrilon gekocht en dat gaan we proberen om 23 uur te geven. Afwachten of ze het wel lekker vindt, want het CB zei dat het best wel eens niet kan lukken de eerste keer. Ik laat nog wel even weten hoe het is gegaan.

Hoe zit het nu met de vitamine D? Dat is natuurlijk toegevoegd aan de FV, maar ze krijgt nu natuurlijk maar 1x FV?

Groetjes,

Melanie, mama van Amber

Hoi Melanie,

Ik denk ook dat je er verstandig aan doet. En Amber heeft 16 weken BV gehad. Dat is lang dus ze heeft een goed start gehad. Voor jouw gewicht is het ook beter.  
Ik denk wel dat je nog vitamine d bij moet blijven geven zolang je nog niet volledig over bent op de fles. Dat kun je het beste met het CB overleggen. Jeske dronk trouwens de eerste Fv die ze kreeg in een keer helemaal op. Ze vond het het heerlijk. Amber is ook al gewend aan een flesje toch? Dat scheelt ook.

In combinatie met borstvoeding hoef je geen vitamine D te geven, als Amber meer dan 500 ml flesvoeding op een dag krijgt, daaronder dus wel.

Ik hoop voor je dat het helpt (en dat Amber de fles zo goed blijft drinken als ze vandaag deed)!

Hoi!

Lekker doen! Goed aan jezelf denken! Je hoeft je er ook absoluut niet schuldig om te voelen (dat had ik een beetje, vandaar). Ik ben eerlijk gezegd heel blij dat ik van BV afben......pfff... ik vond het niet niks!
En Daantje... die maalt er niet om. Ze vond de fles heerlijk! En slaapt nu al lekker door!

Succes!
Groetjes
Astrid

Goede vraag!

Volgens mij ligt het aantal druppels dat gegeven wordt en het aantal flesjes. Met 6 flessen bv was het 3 druppels, dus met 4 flessen  bv  2 druppels en met 2 flessen 1 druppel. Hieronder geloof ik niets meer. Maar ik ben na een maand gestopt en toen dronk Anne nog niet zoveel als nu. Teveel D was ook niet goed. Maar het lijkt me bij het vervangen van 1 fles dat je het volledige nog moet geven.
Anders kun je altijd het CB bellen.

Groetjes,
Natasja

Hoi hoi,

Goed van je dat je toch nu voor jezelf kiest.
Ten eerste petje af dat je zo lang bv hebt gegeven, ben jarloers op je.
Heel veel succes met het proberen van de kunstvoeding en probeer wel rustig af te bouwen bij jezelf anders zit je daar weer mee.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Ik wilde ook even zeggen dat je (denk ik) een goede beslissing hebt genomen. Niemand heeft er iets aan als je oververmoeid bent. Overigens ben ik ook jalours op je dat je het zo lang hebt volgehouden! Echt geweldig!
Succes met afbouwen!

Groetjes,
Natasja

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je het een ontzettende moeilijke beslissing vindt. Ik moest ook stoppen en heb het er heel erg moeilijk mee gehad. Toch ben ik blij dat ze nu de fles krijgt. Je krijgt er veel andere dingetjes voor terug. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen hoor. Ze heeft immers 16 week bv gehad!
Bij mij op het cb adviseerden ze om met vitamine d te stoppen als je 300ml flesvoeding geeft. Met vitamine k moest ik stoppen bij 500ml flesvoeding.
Bij ons was de overgang naar de fles drama. Ik heb uiteindelijk besloten om radicaal te stoppen, wat het nog heftiger maakte. Hopelijk kun jij wel geleidelijk gaan afbouwen. Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker.
Succes!!

Groetjes, Marije (mama van Ilse)

Terug
Bovenaan