knuffel in bed

hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden. Ze vind het prettig om haar muisje (een knuffeltje) mee naar bed te nemen. Ze speelt hier dan even mee als ze gaat liggen en sabbelt er op.   Op een gegeven moment laat ze deze langs zich liggen en valt ze in slaap. Nu vraag ik me af of dit kwaad zou kunnen dat ze dit knuffeltje mee naar bed neemt. Hebben jullie kindjes  (van 5 maanden) ook een knuffeltje mee naar bed?

Gr.

Welnee...waarom zou dat kwaad kunnen?
Mijn zoontje slaapt al vanaf geboorte met knuffels (had ik in het begin toen hij nog niet om kon rollen bij zijn voeteneinde), nu gooit hij ze allemaal uit bed...en ik ze er maar weer instoppen, staat zo leuk....
Maar al die verhalen over dat het gevaarlijk zou zijn...ik vind het zo langzamerhand erg irritant worden. Tuurlijk wil je dat je kind veilig slaapt, het allebeste aan voeding binnen krijgt en dat het overal veilig is....maar er zijn ook grenzen. Risico loop je overal, we weten té veel...en dan wordt alles eng en gevaarlijk!
Maar, ik wil je niet het gevoel geven dat je zorgen niet normaal zijn hoor! Ik had deze zelfde soort zorgen ook toen mijn zoontje zo oud en jonger was.
Ik zou gewoon knuffel(s) in haar bed blijven geven. Zolang ze er zelf nog bij in kan...

hoi,

ik ben het eens met de moeders hier boven het kan volgens mij ook geen kwaad.
mijn zoons hebben een spookje gehad met hun speen eraan zodat hij niet steeds door de spijlen van het bed viel ( en de jongste 17 maanden heeft nog steeds zijn 2 spookjes met speen) en de oudste (2 jaar en 10 maanden) heeft alleen zijn spookje zonder speen en ze hebben allebij nog wel meerdere knuffels in bed liggen.
ik heb eigenlijk er nooit echt bij na gedacht of het kwaad kon ben er ook nooit voor gewaarschuwd en als je zelf na denkt weet je ook wel dat je niet het hele bed van je kindje moet vol leggen als ze nog klein zijn dus ja ik heb er nooit echt bij stil gestaan.
nee denk niet dat het kwaad kan als ze der muis mee naar bed neemt en daar laat waarschijnlijk vol ze zich er veilig bij.
nou succes met je keuze.

gr brigitte,bas en thijs

Ik vraag me af, waarom je denkt dat het kwaad zou kunnen??

Onze dochter heeft al vanaf de geboorte een klein konijntje in bed.
Nu is ze inmiddels 1 jaar en ze heeft nog een klein muisje in bed en een Ernie.
Als ze er genoeg van heeft, gooit ze ze allemaal uit bed en heeft ze het bedje voor haar alleen....
Lekker laten knuffelen hoor!!

Mijn dochter is bijn 3 1-2 jaar en vindt het nog heerlijk dat haar knuffeltje mee gaat.
Speen is ze  een jaar vanaf, maar die knuffel moet mee. En van mij mag dat gerust, is toch alleen maar fijn voor haar.
Overigens, als ze onverwacht ergens blijft slapen kan ze ook zonder haar knuf, het is gelukkig niet zo dat dan drama ´s ontstaan.

Terug
Bovenaan