Knuffel uit bed blijven gooien

<p>Mijn zoontje van 19 maanden heeft net een heftige slaapregressie achter de rug. Tijdens die regressie konden we hem niet alleen in slaap laten vallen en lukte het me uiteindelijk om op de gang te zitten met zijn deur op een kier tot hij sliep. </p><p>Als ik eerder wegging, gooide hij zijn knuffels uit bed, zodat ik weer zijn kamer in moest.</p><p>Dit krijgen we er nu dus niet meer uit, ik begrijp dat hij dit doet om te checken of ik er nog ben. Maar ik zit dus vaak een half uur lang op de gang, totdat hij eindelijk ontspannen ligt en wil gaan slapen. Ik kan meerdere keren zijn kamer in, om zijn knuffels terug te gooien, ik zeg dan alleen streng: "Liggen! Slapen", hij krijgt geen aandacht verder.</p><p>Maar het begint behoorlijk irritant te worden,ik moet door mijn huis sluipen totdat meneer slaapt, anders gooit hij ze weer uit bed. Iedereen loopt op eieren voor hem... en dat is gewoon too much... knuffels naast bed laten liggen resulteert in een huilbui die overgaat in paniek. Zonder knuffels slapen betekent om 5.30 wakker in paniek, omdat hij alleen is en dan moeten we echt bij hem blijven tot hij slaapt... </p><p>Iemand ervaring, of de gouden tip?</p>
 
Oeh lastig. Wij hadden dit probleem een tijdje met de speen. Ik weet niet of je het wel eens doet maar valse beloftes werken niet. Soms zei ik: dit is de laatste keer dat ik je speen breng. Maar dan kon ik het niet nakomen als hij toch weer overstuur was omdat hij geen speen had. Dus uiteindelijk ben ik er maar in mee gegaan en benoemde alles kort: je gooit je speen er uit, zodat papa of mama komt. Je kan ook mama roepen als er iets is, daarvoor hoef je niet je speen uit bed te gooien. En dan de keren daarna zei ik steeds: ga maar lekker slapen. Mama is vlakbij. Is toen beter geworden maar je weet natuurlijk nooit of dat toevallig is of dat het echt hielp :)
Soms gooide hij zijn speen ook uit en viel per ongeluk in slaap. Ik legde hem daarna altijd weer terug voordat ik zelf naar bed ging, om vroeg wakker worden te vermijden. Dus dat kan je sowieso ook doen met de knuffels toch?
 
Jep dit deed mijn zoontje ook. Ik heb een tijdje een slaapcoach gehad en zij gaf aan dat je ze de eerste keer terug geeft, de tweede keer zeg je: dit is de laatste keer en geef je ze weer terug. De derde keer geef je ze ook echt (een tijdje) NIET terug zodat ze ook echt beseffen van Oei dit moet ik niet meer doen.. Moeilijk, I know... En als je het niet meer ziet zitten, bedenk je dan dat er ook mensen met een tweeling van 19 maanden zijn ?? (ik dus)
 
Terug
Bovenaan