Knuffel

Hallo
Ik heb geen probleem maar wilde gewoon eens bij jullie informeren hoe jullie met het volgende omgaan.
Mijn zoontje is nu 17 maanden en sinds enkele weken helemaal weg van zijn knuffel olifant. Deze heeft hij ooit gekregen van zijn oom en wij legden deze altijd bij  hem in zijn bedje als hij ging slapen. Sinds enkele weken moet de olifant overal mee naartoe.
Ik vind het erg lief en maak me er ook geen zorgen om maar voordat het uit de hand gaat lopen (bijv. een krijsend mannetje als de olifant een keer niet mee kan of is vergeten) ben ik toch benieuwd of jullie kindjes dit ook hebben en hoe jullie hiermee omgaan.
Groetjes Jeanette
 
Hoi Jeanette,

Ons zoontje heeft sinds ongeveer een jaar (hij is nu ruim 2,5) 'Beer en Baby'. Jawel, een zachte, stoffen babypop (30-40 cm) en een knuffelbeer van ongeveer 60 (!!!) cm lang waarmee hij altijd slaapt. Ook liggen Winnie en Ie-oor (kleinere popjes) in zijn bedje. Zij brengen gezellig met z'n vijfjes elke nacht door (waarbij beer als hoofdkussen wordt gebruikt). Als hij gaat logeren moeten beer en baby mee maar op vakantie moet iedereen mee. De hele beestenbende. Verder gaan ze nooit ergens mee naartoe, ook niet naar de creche. Wij zeggen  soms, als hij erom vraagt,  dat ze erg moe zijn en lekker in bedje moeten blijven. En dat als ze later net zo groot zijn als hij, ze misschien overdag uit bed mogen. Hij accepteert het en zeurt er verder niet over. Af en toe moeten ze toch even mee naar beneden, alwaar hij dan voor ze gaat zorgen. Ach... zolang het niet overdreven wordt vinden wij het prima. Zelfs zijn kleine zusje van 5 maandjes mag met ze knuffelen. Schattig hoor!

Groet,

Anouk
 
Ja! Echt lief!
Ons dochtertje heeft ook een lievelingsknuffel: "leeuwtje"noemen we hem.
Zonder leeuwtje slaapt ze niet!
Ze hoeft hem niet overal mee naar toe mee te nemen, maar als we bv een dagje weggaan, doe ik hem wel in de tas, samen met speentje, dan kan ze lekker slapen!!
Soms wel even lastig als ie gewassen moet worden...dat moet echt als ze wakker is..
Tis echt haar vriendje, ze wordt helemaal vrolijk als ze hem ziet...
 
hallo

Mijn dochter is bijna 11 mnd en heeft een konijn als knuffel 20 cm groot.Deze hebben we vanaf haar geboorte bij haar in de wieg en ledikant gezet. in de hoop dat ze deze ging pakken. vond hem zelf erg lief en zacht en lekker klein.
Sinds haar 4 de maand pakt z ehem zelf, de oren en armen zijn inmiddels al helemaal kaal genuffeld en gesabbeld. We hebben inmiddels 2 zelfde konijnen gekocht, maar mevrouw wilt die niet hebben en pakt haar eigen konijn er zo tussen uit. Hij gaat overal mee naar toe. ik werk 3 dagen en deze dagen gaat konijn mee voor het slapen en verdietigen momenten en voor eind van de dag. als ik overdag met haar weg gaat gaat konijn altijd in mijn tas, en op het moment dat ze moe of huilerig wordt geef ik haar konijn en gaat ze e rmee knuffelen. Veder heeft ze dat konijn ook een maat groter, die ligt altijd naast haar hoofd en een giraff die ligt aan d eandere kant van haar hoofd. ze wil graag geborenheid hebben s'nachts en met slapen. ze ligt helemaal in die 2 knuffels gestrigeld.
 
Thaïsha heeft vanaf haar geboorte een knuffelkonijn in haar bedje liggen en nu slaapt ze erook mee als ik hem aan haar geef begint ze echt te lachen. we hebben voor haar ook een reserveer konijn gekocht wel een beetje anders. maar die is voor als we ergens heen gaan zodat ze haar eigen echte niet kwijt raakt  of als de andere gewassen moet worden vervangt die die even. de reserveer ligt wel vaak bij haar in bed want zo krijgt hij haar geur ook. liefs marielle
 
Mijn zoon Wesley is nu 2 jaar. Al vrij snel had hij beer Poemba en zijn speen  nodig om te slapen. Om te voorkomen dat "poema en peenie" overal mee naar toe gesleept werden hebben we gezegd dat poemba en speen samen in zijn bed wonen. Met logeren of bv een bezoekje aan de dokter gaan ze wel mee. Het probleem met wassen of vergeten bij een logeeradres  hebben we opgelost door een reserve-beer te kopen. Je moet ze dan wel regelmatig wisselen voor de geur.
 
hoi,

mijn dochter van 10 maanden heeft een knuffelpopje (winnie the pooh) en heeft het al sinds haar geboorte.
Ik had hem gekocht maar ik wist niet dat ze daar zo aan gehecht raakte.
Ik wilde nog een tweede halen voor het geval dat ze hem zou verliezen maar ik vondt hem niet meer....tot een paar weken geleden toen zag ik precies dezelfde.
Je moet aan die persoon vragen waar hij die gehaald heeft en als je hem an vinden dan moet je het bij je kindje in bedje leggen zodat de geur van je kleintje op de knuffel komt.Ik ben blij dat ze iets heeft waaraan ze gehecht is en als ze verdrietig is dan troost het popje haar.

suc6
Groetjes een trotse moeder

 
Hey

Mijn zoontje heeft echt het makkelijkste knuffeltje maar het is eigenlijk geen knuffel haha
Wat mijn zoontje echt wil hebben als hij gaat slapen is een spuugdoekje met LABEL. Dat houd hij tegen zijn neus aan en het doekje zelf houd hij vast.

Het is heel makkelijk voor ons want ik kan ze wisselen en wassen.

Nu is ons andere zoontje 8 maanden ben benieuwd wat die gaat doen?

Wel leuk om te lezen dat kinderen zich echt hechten aan iets om in slaap mee te vallen.

groetjes marion
 
Terug
Bovenaan