Knuffel!!

Hoi mama's

Ik heb een zoontje van 9.5mnd en nu vraag ik me af waneer een kindje een knuffel mee naar bed kan/mag?
Of is dat niet nodig, hij slaapt goed zo!!
Ik hoor graag van jullie!!

Groetjes Mary jane
 
hoi hoi!
Nee joh niet doen dan, als hij zonder ook inslaapt moet je dat niet doen.
Straks gaat hij er aan wennen en als je hem dan b.v kwijt zou raken of hij zit in de was of zoiets dan is het huilen geblazen!
En op een gegeven moment wordt zon ding echt smerig, ik heb t gezien mij mn zus haar dochter.
Maar goed dat is mijn mening natuurlijk
Groetjes!
 
ik zou het ook niet doen. Mijn zoontje heeft trouwens wel wat knuffels in bed, maar hij geeft er niet veel om, hij speelt er af en toe mee als hij wakker is, wel erg handig hoor, want het lijkt mij een nachtmerrie 1 speciale knuffel en  dat je die vergeet op vakantie ofzo of nog erger,  kwijt raakt  (tenzij het een spuugdoekje ofzo is, daar heb je toch genoeg van). Lekker zo laten zou ik zeggen, scheelt jou en je kind een hoop ellende.

groetjes,
lia

 
Hoi hoi,

Bij mijn zoontje hebben altijd knuffeltjes in bed gelegen en op een gegeven moment had hij er altijd 1 in zijn handen. Hier valt hij ook mee in slaap. Hij knuffelt er echt mee. Ik heb er 2 extra bij gekocht dus wanneer er eentje in de was zit of kwijtraakt is er geen paniek. Wel zorg ik ervoor dat knuffel in bed blijft. Ik vond het vroeger zelf ook heerlijk een knuffel in bed dus waarom niet?

Succes en een fijne dag nog.

Groetjes Celie
 
Hoi Mary-jane,

Mijn zoontje heeft sinds zijn geboorte 3 vaste knuffels in zijn bed. Ze hebben zelfs een vaste plaats! 's Ochtends wanneer hij wakker wordt, speelt hij met de knuffels, je hoort hem dan echt brabbelen tegen de beer.
Mijn zoontje slaapt nogal eens op andere plekken (bij de oppas, bij opa en oma, in het campingbedje als we ergens naar toe gaan enz.). Door de knuffels lijkt het bedje toch altijd hetzelfde, ook al slaapt hij niet thuis. Het werkt bij hem echt supergoed, hij slaapt overal.
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit wanneer je een knuffel pas later introduceerd. Het lijkt me dat je kindje er mee kan spelen wanneer hij dit wil. Vooral 's ochtends is dat wel fijn. Maar het moet hem 's avonds niet van zijn slaap weerhouden natuurlijk. En om ellende te voorkomen is het wel handig dat je een knuffel geeft waar je een reserve exemplaar van hebt!! Want een verloren knuffel kan soms echt een ramp zijn!

Groetjes Annemarie
 
hoi hoi
Mijn oudste dochter kreeg bij haar geboorte een tutpopje van haar tante, die lag altijd bij haar in bed maar ze heeft er nooit naar omgekeken. Pas toen ze ouder werd (1,5-2 jaar) en ze zelf kon aangeven moest er een knuffel mee naar bed. Het begon met een haasje, later een varkentje en inmiddels ligt haar hele bed vol knuffels (ze is nu 3 en ligt in een "groot" bed).   Ook als ze gaat logeren moeten er knuffels mee. Voor haar is dat heel vertrouwd. Wel heb ik haar altijd meerdere knuffels laten afwisselen, zodat ze niet aan één knuffel vast zit.
Mijn jongste dochter (nu 1,5) kreeg bij haar geboorte het tutpopje van haar zusje en vanaf het moment dat ze het zelf kon, speelt ze er mee. Het is al ontelbare keren gewassen   en zodra ik haar in bed leg pakt ze het en als ze wakker wordt heeft ze het nog steeds bij zich. Ook bij haar liggen andere knuffels in bed, maar steeds pakt ze dit popje.
Ik weet dus niet wat het beste is, want elk kind reageert anders.

groetjes
Melanie
 
Hoi Mary Jane,

Mijn zoon heeft vanaf zijn geboorte  allemaal knuffels in bed gehad, maar daar deed hij niets mee. Toen hij een maand of 8-9 was heeft hij uit alle knuffels het grote konijn  gekozen  en noemde hem aai. Dat was naast papa en mama  zijn eerste woordje. Toevallig hadden we van dit konijn er twee gekregen.  Dus makkelijk met wassen en geen probleem als er eens eentje achterblijft op het kdv of bij oma. Voor de andere knuffels had hij geen oog meer, dus die heb ik opgeborgen. Het konijn heeft hij vooral in bed, maar ook als hij verdrietig is of ziek.  Hij knuffelt er echt mee, zo schattig om te zien.  Ik heb ergens gelezen dat knuffels een kind een veilig, geborgen gevoel geven. Ik vind het geen probleem dat hij een knuffel heeft, maar ik zou er geen moeite voor doen om hem aan de knuffel te krijgen. Als ze er behoefte aan hebben, pakken ze vanzelf wel een knuffel of doekje.

Groet
Lies
 
Hoi,

Wij hebben van alles bij onze zoon in bed gelegd doekje, speen, knuffel maar hij geeft er niets om hij ligt gewoon graag op zijn buik (hij is negen maanden)  met opgetroken knietjes in de hoek van zijn bed leg hem iedere avond recht en iedere ochtend ligt hij weer in de hoek.
Hij slaapt heerlijk op deze manier en wat hiervoor al gezegd is als ze behoefte aan een knuffel hebben dan pakken ze er wel een.

Zou het lekker zo laten.
 
Terug
Bovenaan