Knuffel.....

Effe een heel ander onderwerp:

Bij mijn vorige bevallingen hebben mijn zoons allebei een knuffeldier bij de geboorte gekregen. Ze slapen hier allebei nog mee en ook als we ergens heen gaan, gaat de knuffel mee. (Nee, niet naar school ofzo, maar hij mag bijv. wel mee in de auto.)
Ze zijn allebei erg aan de knuffel gehecht en dat is te zien, de knuffels zijn regelmatig gemaakt en helemaal kapotgeknuffeld. Gelukkig heb ik toendertijd voor elk kind 2 dezelfde knuffels gekocht die ze dus afwisselen, dan kun je er ook nog eens 1 in de was doen. (En wat te denken als ze er 1 verliezen.)

En nu ben ik dus van plan weer hetzelfde te doen bij deze beeb.
Heb er nu eindelijk 1 gevonden, die naar mijn zin is: een lieve zachte troetelmuis.....babyvriendelijk natuurlijk, dus zonder knoopjes ofzo.
Dus ik ga er maar snel 2 (of zelfs 3) inslaan.

Wie koopt er nog meer een knuffel voor zijn baby?

Groetjes Renata.

Hoi Renata,

bij Luuk hebben we dat niet bewust gedaan. Had allerlei knuffels in bed liggen, de enige waar hij naar pakte is een poppetje van Plop. Niet eens zo duur en gewoon verkrijgbaar bij het Kruidvat. Ik heb er inmiddels wel twee. Hij wil ze alleen maar in bed. Verder niets, ook met de tut, alleen in bed.

Ik heb voor de tweeling wel twee dezelfde knuffeltjes gekregen van mijn zus. Die leg ik in het ledikantje gewoon leuk.

Als ze een vaste knuffel krijgen prima, zo niet ook goed.

Groetjes Miranda

Mijn zoontje heeft zijn lievelings knuffel van een vriendin gahad bij zijn geboorte. Dit beest moet ook overal mee naartoe als t aan hem ligt.
Heb er gelukkig nog 1 extra. Eentje is er al gesneuveld door de hond.
Mijn zoontje is inmiddels drie jaar en krijgt over een paar weken een zusje. Nu wil ik hem de 'speciale taak' geven om de knuffel voor zijn zusje uit te kiezen. Vind t een leuke manier van erbij betrekken.
Omdat ie zelf zo gehecht is aan zn sammie (zn knuffel) kan ik hem goed uitleggen hoe belangrijk het is dat de baby ook zo'n lieve knuffel krijgt.

Liefs Mama Lina

Hoi,

Bij mijn dochter heb ik drie egeltjes gekocht, nu pas na 22 mnd is ze er aan verknocht, en moet ze ermee slapen. Ze noemt hem ook vertederend ";ehel".
Nu ik zwanger ben van de tweede heb ik drie haasjes gekocht, je snapt, twee zijn er reserve. Ik slaap er al een paar weken mee, onder mijn t-shirt, zodat haasje naar mij ruikt.
Tegen de tijd dat ik weer aan het werk moet, en de nieuwe baby, naar mijn zus gaat, begin ik met haasje nmr twee te slapen, deze blijft dan bij mijn zus. Dat heen en weer verhuizen gaat anders zeker een keer mis.

Groetjes Suzie

hoi, hoi

Wij hebben voor de baby ook een knuffeltje uitgezocht.  Bij onze dochter hadden we op een gegeven moment een heel arsenaal aan knuffels (gekregen) en daar heeft ze er toen zelf al snel één uitgezocht als 'DE KNUFFEL" ze was toen nog best klein.  Een paar maanden. Dat was een zeehond, een die wij zo niet uitgezocht zouden hebben als knuffel, maar wat is ie nu belangrijk! We hebben  er dan ook heel wat voor over gehad om een reserve te  vinden.  Voor onze zoon hadden we een konijn gevonden van de Hema, zo schattig met lange poten en oren. We zagen hem er al mee lopen. Gelukkig was hij het er mee eens en is dat nog steeds zijn knuffel. Ook daar hebben we weer heel wat moeite moeten doen, maar een reserve is aanwezig. Alleen als de 'echte' in de was zit wordt de surrogaat geaccepteerd, ik moet er niet aan denken dat de 'echte' kwijt raakt. Overdag moeten ze eigenlijk in bed maar....................daar komen ze regelmatig uit vandaan om te 'kroelen'. Dus nu legden we ze hoog op een kast. Maar de slimmerikken pakken een stoel of een tafeltje en hopa! Zo doende kroelen ze heel wat af op een dag. Goed in de auto en in bed geen probleem maar...........bijna de hele dag wordt ons een beetje veel. Bovendien is dat duimen toch helemaal zo goed niet? We hebben géén boven en dus de slaapkamers beneden wat het wel erg gemakkelijk maakt om ze te pakken. Hoe doen jullie dat? Of eh zijn wij hier een uitzondering? Ik hoor het graag?!
Groetjes Dani

Wij hadden bij Ruben ook aardig wat knuffels gekregen maar niet zelf gekocht.
Waarvan wij dachten dat het geschikte knuffels waren heeft hij afgewezen en zelf al vrij snel een favoriete uitgezocht. Grappig want de gever (oma) is toch wel trots dat háár knuffel is uitverkoren! Nu heeft hij met z ´n verjaardag een Bumba knuffel gekregen en deze is ook erg populair. Hij slaapt er mee en mag op lange autoritjes een knuffel meenemen.

De twins mogen van ons absoluut een favo knuffel uitzoeken uit de door Ruben afgewezen collectie en misschien krijgen we wel weer meer knuffeltjes waar uit gekozen mag worden!

groet,
Jinny

Wij hadden ook een knuffel gekocht maar die is nooit populair geweest. En ruim het eerste jaar wilde ze helemaal niet met een knuffel slapen. Ze had wel een zacht doekje waar ze mee slaapt. Dat doet ze nu nog steeds maar de laatste maanden is er 1 beer bijgekomen die mee moet slapen. Voor de rest knuffelt ze heel wat af met haar andere knuffels alleen mogen die niet mee naar bed.
Voor deze baby ga ik wel een kleine knuffel kopen. Al is het maar om in het begin dat ziekenhuiswiegje wat persoonlijker te maken.

Terug
Bovenaan