@ knutseljuffie, en andere mama's die de kids snel op elkaar hebben

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik vroeg me af met welke leeftijd je de oudste naar een 1 persoonsbed doet? doe je dat een paar maanden voor de nieuwe baby, zodat de oudste kan wennen? geef je ze ook meteen een dekbed, ook al is hij nog geen 2? wacht je tot hij bepaalde dinge kan, zoals lopen enzo voordat hij naar het grote bed mag?

gr floor

Hoihoi, ik heb geen 2 kids vlak op elkaar en nee ik ben ook niet zwanger :D. Dus geen tip uit ervaring. Maar misschien kun je het wat rekken door de jongste nog even in een wieg te laten slapen?

Hoi, hoi,

Mijn oudste is nu 1 jaar en 10 maanden. De jongste is nu 10 maanden. Ik heb ze allebei nog in een ledikantje liggen. Wij vonden het erg vroeg om de oudste over te doen naar een "groot" bed.
Vandaar allebei een ledikantje. We hebben via marktplaats er één bij gekocht. Geschuurd en geverfd.

Succes met jullie beslissing!

Liefs, Juffy

hallo!

ik heb ze geloof ik vrij vlot op elkaar zitten! hihi :) Ik wou even zeggen dat het echt heel persoonlijk is hoor. Mijn oudste was 13 maanden toen hij in een peuterbedje ging en dat is echt zonder problemen gegaan! Dus toen mijn 2de geboren had stond het ledikantje al mooi klaar.  Nu ben ik zwanger van de 3de en is mijn 2de net 1 geworden. Ik had vanaf het begin verwacht hetzelfde te doen...  Nou ik kan je zeggen ik moet er niet aan denken om haar nu al in een peuterbedje te stoppen. Dat gaat zeker weten niet goed! Dus ik heb gisteren via mp een ledikantje op de kop getikt voor de 3de aangezien ik 34 weken en 4 dagen zwanger ben. Ik vind het echt per kind zo verschillend! ow en een wiegje kopen is natuurlijk een optie... ik vond alleen de prijzen zo belachelijk voor zo'n korte tijd  dat ik liever meteen een ledikantje heb gekocht.

suc6 ermee!

Groetjes
Raya mama van Neo, 01-09-2006, Aeon 07-05-2008 en 34wk + 4 dgn zwanger

hai Floor,

Ik schrijf hier nooit mee, want ik hoor bij de najaar 2008 moeders (alleen nog wachten op dat forum hihihi)
Mijn dochter is van 9 oktober 2008, en wij verwachten onze tweede begin december 2009. Ze schelen straks 14 maanden.

Wij gaan de baby eerst in de wieg leggen. Dit moet denk wel lukken tot hij/zij zo'n 4 maanden is. Daarna gaat onze oudste naar een peuterbed (ze is dan 1,5 jaar), en de baby dus in het ledikant. Ik ben van plan een slaapzak te gebruiken. Mijn dochter is erg bewegelijk in haar slaap, en ligt nu ook in een slaapzak zonder extra deken. Maar.... de praktijk zal het leren.......

groetjes
Pauline

Terug
Bovenaan