knutseltips met de kleine

A

Anoniem

Guest

Ik dacht, dat is vast  een leuke topic. Ik als creabea zal hem beginnen.

Oké we hebben vingerverven al gezien en gelezen. Hij blijft leuk!!
Wat volgt....

- zet het badje op met water en hou zeep en handdoeken bij de hand

- Neem een rol behang (ligt vast ergens in een kast of op zolder)
- Knip hier een lap vanaf en leg in de tuin (binnen kan ook, maar je krijgt een beroerte als je het resultaat van je vloer ziet haha)
- doe hier en daar op het behang wat klodders verf (plakaatverf, vingerverf oid)
- de kleine in zijn/haar luier en SPEEN in de mond (tegen het eten van de verf)
- ga zelf erbij op de grond zitten en nodig de kleine uit om over het behang te gaan, zowel tijgeren kruipen, stappen enz enz
Zo krijg je een geweldige kliederboel en een mooi kunstwerk.

Daarna flopper de plop het badje in, afdrogen en we zijn weer schoon.

Zo heb je 1 keer een kliederboel en je kunt meerdere werkjes ervan maken voor alles en iedereen in de familie.

- Neem een bus goedkope scheerschuim
-
Trek de kleine alleen de luier en bv romper aan
- Speen in de mond (tegen het op eten)
- Plastic zeiltje op tafel
- Scheerschuim op de tafel en kliederen maar
Als variatie kan het ook met vanillevla en heb je uiteraard geen speen nodig, want dat mogen ze eten.

Sensopatisch spel is erg goed voor de ontwikkeling (denk aan ruiken, voelen bv en bij de vla aan proeven)

Bij alles wat je doet, altijd natte doeken in de buurt hebben!

Wie vult de creatopic aan?

Het lijkt me ook leuk om met dat stuk behang iets anders te doen namelijk.... billen.
Iedere papa krijgt al handjes en voetjes met vaderdag. Ik denk dat wij billen doen haha.. mm lijkt me niet echt fijn die verf daar dus niet echt een goed idee maar wel lollig.

Hup billen in de verf en stempelen maar met je kind!

Hoi allemaal,
Was ik ook weer eens... lees veel maar heb nooit zoveel te melden. Heb net ook gevingerverfd met Lydia: rol tekenpapier vd Ikea, haar erop gelegd, omgetrokken met potlood, met stift nagetrokken (anders ziet zij geheid ook zo zwart :p), op tegelmuur douchecel geplakt met tape, 6 potjes vingerverf (action), lydia en mijzelf uitgekleed op 1 kledingstuk cq luier na, telkens 1 potje geven en smeren maar! Slaan op de tekening is erg leuk, en met 1 vingertje strepen trekken ook. Ze hield er hele serieuze verhalen bij, die ik niet snapte, maar goed, ze had lol.
Resultaat is erg leuk, kan alleen nog niet douchen want hangt nog te drogen. En idd, met een groot pak billendoekjes bij de hand is de schade goed te overzien, ook de vloer is weer schoon, alhoewel daar maar een paar spetters op zaten wonder boven wonder. Voordeel van op de muur werken is (voor kindjes die al kunnen staan) dat ze niet over huin werk heen hoeven te hangen en ze dus wat schoner blijven. Ik had het papier wat ruimer afgeknipt, dus knip de delen met plakbandresten er straks gewoon af.
Knutselze alle moeders, mijn man was met een tekening van Lydia al blij zei hij, zelf kreeg ik niets met moederdag... had ie geen verstand van zei hij... Mannen!
Groetjes, Rianne en Lydia (21-07-06)

even uppen dan kan cissy de crea bea uithangen het weekend

@ Riannet, wil jou idee ook nog een keer gaan uitvoeren maar dit jaar heb ik mijn vaderdagkado bij elkaar.

Heb Tyche ook laten vingerverven. Een fotolijstje en gewoon een verftekening. Is erg leuk geworden en Tyche is ook weer schoon.

Dus andere mama's (en baby's)  : Wat hebben jullie gemaakt??

Wij hebben, goh wat verrassend, ook de veronica gids voor papa en een rompertje met foto die aangetrokken wordt met het ontbijt geven. Maar nu komt het echte creatieve... Een tekening gevingerverfd en een handje in klei. En al moet ik het zelf zeggen ik ben er trots op!!!! Hopelijk vind papa het ook leuk!!!

Terug
Bovenaan