Koekelen!!!

whaaaa, mn dochtertje (8 maanden) heeft net haar eerste woordje gezegd. Koekehe, wat ik vrij vertaald heb naar koekelen (knuffelen). Ze zegt het nu al de hele dag door. Het is toch ook een geweldig woordje op je vocabulaire mee te beginnen!!!

Heeft even niks met dit forum te maken, maar ik wilde het toch even delen.....

Is heel erg begrijpelijk, er is niks mooiers dan je kind zien (en horen) ontwikkelen!
Mijn dochter (2j4m)  is de laatste keer meegeweest naar de verloskundige en sindsdien moet ik op de bank gaan liggen met mijn buik bloot, en dan gaat ze met de stetoscoop uit haar dokterskoffertje naar de baby luisteren! Erg schattig!!!

Groetjes Hanneke

ps. Ik had trouwens nog nooit gehoord van het woord koekelen!

Ahhhh, super schattig. Het lijkt mij ook zo leuk als je oudste de zwangerschap bewust meemaakt!! Misschien de volgende keer.

Koekelen is idd een (errug) regionaal woord. Katwijk zuidholland, ik weet ook niet of het officieel  dialect is, of alleen bij ons in de familie.....

ahh, wat lief he?!
Ik ben nog steeds vertederd bij elk nieuw woord wat ze leert (en dat zijn er heel wat als je bijna 2 bent!).

Maar 'koekelen' ken ik ook niet. Kom toch echt uit zuid-holland (bollenstreek), dus als het katwijks is, dan is het echt een super plaatselijke woord. Ha ha ha. Ik dacht zelf eerst dat je teveel achter 'google' zat, 'googlen'.

ach, het blijft geweldig die kindertaal. Bij mijn dochter heet elk vliegtuig 'iso' en ze gaan allemaal naar 'ippol'

groetjes Marieke

Terug
Bovenaan