koekjes en cadeautjes

Als mijn moeder langskomt, een keer per week, dan neemt ze altijd koekjes mee. Laura kijkt al in haar tas en vraagt er ook om. Nou heb ik al een paar keer gezegd dat ze dat niet moet doen. Ze deed het een keertje niet en toen vroeg Laura het uiteraard nog een keer en ging toen weer spelen. De volgende keer nam ze weer koekjes mee want: "Laura was zo zielig dat er geen koekjes waren!" Eigenlijk wil ik dat ze het helemaal niet meer doet maar hoe zeg ik dat? Ze komt namelijk meestal op een tijdstip dat Laura fruit eet maar daar hoeft ze dan weinig tot niks meer van omdat er koekjes zijn! Grmbl, hoe breng ik dit netjes richting mijn moeder?

Dan nog iets, Laura heeft de laatste tijd veel cadeautjes gekregen omdat de meeste kraamvisite ook iets voor haar meeneemt. Vind ik heel lief, maar nu nemen haar oom en tante al twee weken achter elkaar zomaar een cadeautje voor haar mee "Dit was zo leuk, konden we niet laten liggen". Ook daarvan wil ik graag dat het ophoudt, een cadeautje moet bijzonder zijn en ze is over anderhalve maand jarig en dan wordt ze weer bedolven! Hebben jullie ook last van zulke goed bedoelende mensen en hoe hebben jullie hier de rem op gezet?

hahah ja wij hebben tegen mijn schoonouders gezegt,als er nog 1 stuk speelgoed bij komt dan krijg je er 20 mee terug.....was wel lief bedoeld,maar goed is het niet en het moet idd bijzonder blijven.succes met de boodschap goed door te geven

Ik begrijp wat je bedoelt, heb dat zelf zo vaak meegemaakt met mijn schoonmoeder....Maar als jou nou is van een nood een deugs maakt?:
Ik heb geen goede relatie mee...Maar sinds een tijdje brengt ook mijn eigen moeder koekjes mee...Dacht eerst, hoe ga ik haar dat nou zeggen....dat ze dat maar beter niet moet doen.....Toen dacht ik...waarom moet ik nou nee zeggen?Ze bedoelt het gewoon aardig....Behalve mijn kids heeft mijn moeder geen kleinkinderen, ziet ze hooguit 1 keer in de week, ik begrijp haar best...Ook hier kwam mijn moeder altijd met koekjes binnen als ik net met fruit bezig was...Dus, nu geef ik de kids op de dag dat mijn moeder langs komt een ander moment fruit!En dan mogen ze best wel een koekje als oma er is!Eentje wel te verstaan, en de rest van de koekjes gaan de kast in voor een andere dag...
En dat zou je ook met de cadeautjes kunnen doen...laat het ze je kinderen geven, en 's avonds berg je de cadeautjes op in de kast.Doe ik altijd na Sinterklaas...je haalt op een saaie woensdag- of zondagmiddag weer een cadeautje tevoorschijn en het is weer nieuw voor je kids!
Succes!
Groetjes Roos.

Misschien dat je voorzichtig zou kunnen zeggen dat het heel lief is van je oom en tante dat ze kadootjes meenemen maar dat ze ook bijna jarig is, en dat het wat jullie betreft niet hoeft, dus dat ze misschien als ze dan toch wat kwijt willen het richting de spaarpot kunnen doen?

Zou persoonlijk ook ander keertje fuit geven en lekker van een koekje laten snoepen en de rest opbergen zodat het niet 'te' word.
Maar volg je eigen gevoel en keuze hierin!

Liefs Marina

Voor mijn moeder heb ik het volgende bedacht: ik ga vragen of ze ipv een koekje een doosje rozijntjes mee wil nemen! eentje wel te verstaan, is gezond en Laura vind het leuk en lekker. De oom en tante van Laura kwamen gisteren weer met een jasje aanzetten, zucht, die ik zelf nooit had uitgekozen... Alvast voor de zomer. Ik had nog niet de mogelijkheid gehad om er wat van te zeggen helaas.

Ach een reserve jas is wel handig toch. En een doosje rozijntjes is een goed idee. Dan kunnen ze toch iets geven en ben jij het er ook mee eens.
Mijn schoonmoeder heeft de neiging om speelgoed wat bij haar staat mee te geven, nu vraagt Emma zelfs of ze het mee naar huis mag nemen. Ik roep dat altijd al gelijk nee! Dan heb je niets meer om bij oma mee te spelen. Na een tijdje was de boodschap duidelijk. Al zegt mijn schoonmoeder nu altijd tegen Emma en Renske, dat het niet van hun moeder mag. Maar dat is eigenlijk wel waar.

hahahaha reisa
dat gebeurd bij mijn moeder ook regelmatig
vaak word er ongevraagd iets van kleding oid meegenomen ( gelukkig geen snoep koek oid )
en ook als er iets bij haar thuis staat wat ze leuk vind mag t meteen mee na huis
ik roep ook altijd nee maar bij mijn moeder wilt t niet doordringen dus geef t steeds weer mee terug na huis zodat ik het niet in huis heb

Terug
Bovenaan