Als mijn moeder langskomt, een keer per week, dan neemt ze altijd koekjes mee. Laura kijkt al in haar tas en vraagt er ook om. Nou heb ik al een paar keer gezegd dat ze dat niet moet doen. Ze deed het een keertje niet en toen vroeg Laura het uiteraard nog een keer en ging toen weer spelen. De volgende keer nam ze weer koekjes mee want: "Laura was zo zielig dat er geen koekjes waren!" Eigenlijk wil ik dat ze het helemaal niet meer doet maar hoe zeg ik dat? Ze komt namelijk meestal op een tijdstip dat Laura fruit eet maar daar hoeft ze dan weinig tot niks meer van omdat er koekjes zijn! Grmbl, hoe breng ik dit netjes richting mijn moeder?
Dan nog iets, Laura heeft de laatste tijd veel cadeautjes gekregen omdat de meeste kraamvisite ook iets voor haar meeneemt. Vind ik heel lief, maar nu nemen haar oom en tante al twee weken achter elkaar zomaar een cadeautje voor haar mee "Dit was zo leuk, konden we niet laten liggen". Ook daarvan wil ik graag dat het ophoudt, een cadeautje moet bijzonder zijn en ze is over anderhalve maand jarig en dan wordt ze weer bedolven! Hebben jullie ook last van zulke goed bedoelende mensen en hoe hebben jullie hier de rem op gezet?
Dan nog iets, Laura heeft de laatste tijd veel cadeautjes gekregen omdat de meeste kraamvisite ook iets voor haar meeneemt. Vind ik heel lief, maar nu nemen haar oom en tante al twee weken achter elkaar zomaar een cadeautje voor haar mee "Dit was zo leuk, konden we niet laten liggen". Ook daarvan wil ik graag dat het ophoudt, een cadeautje moet bijzonder zijn en ze is over anderhalve maand jarig en dan wordt ze weer bedolven! Hebben jullie ook last van zulke goed bedoelende mensen en hoe hebben jullie hier de rem op gezet?