Koemelk allergie en verborgen reflux

<p>Hoi mama's,</p><p>Ik heb een dochtertje van 7 weken en we vermoeden dat zij koemelk allergie heeft, ik heb al een zoon en die had dit ook. Nu heeft mij dochtertje hele andere symptomen maar sinds we nutramigen geven gaat het wel iets beter met haar zo heeft ze geen slijm meer bij haar ontlasting en daardoor is haar buik ook een stuk rustiger. Maar ze had ook last van een hele akelige hoest en een verstopte neus en dat had ze al sinds dat ze 3 weken oud is nu heb ik van de huisarts medicijnen gehad tegen verborgen reflux dit werkt wel want die hoest is weg en haar verstopte neus ook zo goed als. Maar ze drinkt heel onrustig haar flessen en slaapt overdag bijna niet. Nu ben ik begonnen met wakker tijden en daarna naar bed dit gaat iets beter maar ze slaapt heel onrustig en word veel wakker. 'S nachts doet ze het eigenlijk best goed maar slaapt wel heel onrustig, en maakt ook veel kreun geluiden.</p><p>Nu zijn we bij de kinderarts geweest omdat ik dacht misschien moet ze over op de neocate, omdat de nutramigen wel iets doet heb ik het idee maar niet voldoende en hangen al die klachten niet gewoon samen met die koemelk allergie. Maar de kinderarts zei dat dit niet nodig is want ze heeft geen eczeem.</p><p>Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Omdat ze toch nog wel wat klachten heeft. Herkent iemand dit? </p>
 
Ik en mijn zoontje hebben koemelkintollerantie, hij heeft Nutrilon Pepti gehad vanaf 4 weken oud en is nu 2,5 jaar. De klachten van jouw kindje klinken anders dan bij hem, maar hetzelfde als bij mij. Het onrustige drinken had hij wel, wat weer zorgt voor lucht in z’n buikje en veel spugen.
Als ik iets van koemelk binnen krijg, dan krijg ik als eerste slijmvorming in mijn keel en moet hiervan hoesten. Ik zou toch nog eens het gesprek aan gaan met de kinderarts en anders voor een second opinion gaan bij een andere.
Het belangrijkste is je moederinstinct, als je weet dat er iets niet klopt, aan de bel blijven trekken. Mijn ervaring is dat mijn instinct altijd gelijk heeft gehad in zijn 2,5 jaar.
 
Mijn zoon had ook KMA, hem zijn klachten waren darm technisch en het vele huilen met overstekken. Nutramigen werkte de eerste dagen en ging toen weer bergafwaarts. Toen Neocate geeist, dit schijnt nogal een ding te zijn om dit te krijgen. Had ook geen eczeem en groeide wel volgens curve. Sinds Neocate waren alle klachten weg. Wel kreeg mijn zoon toen Forlax omdat zijn ontlasting niet meer lekker liep bij Neocate.
 
Ja inderdaad die kinder arts deed ontzettend moeilijk. Merkte je al meteen verschil bij je zoon met de neocate? Mij dochter heeft juist heel erg last van diaree. Ik zit nu sinds 1,5 dag op neocate en ze is echt een stuk rustiger al maar merk wel als haar ontlasting moet komen is ze wel 1,5 tot 2uur heel erg aan het verkrampen en onrustig ( dit was ook al met de nutramigen) en als het er eenmaal uit is dan zie je aan der dat ze helemaal opgelucht is.
 
Terug
Bovenaan