koemelk-allergie / hypo-allergene voeding?

Hallo,

Van mijn zoontje van 3,5 maand wordt vermoed dat hij een koemelk-allergie heeft.

Hij heeft/had best wel erge eczeem over zijn lichaampje, spoog in het begin veel maar nu niet meer, is vrij veel verkouden, heeft al sinds zijn geboorte prutoogjes en heeft soms tijden dat hij regelmatig moet hoesten. Laatst was het zo erg, dat hij aan een puffer moest omdat hij zo benauwd was. Hij krijgt sinds 2 weken hypo-allergene voeding en ik moet zeggen dat ons mannetje aan het opknappen is. Zijn eczeem is sinds afgelopen weekend minder geworden en ook hoest hij bijna niet meer en is niet meer verkouden!

Maar nu is mijn vraag; kan dat al door die voeding komen of is is het daarvoor te vroeg en is het puur toeval dat hij opknapt?

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven, alvast bedankt!
 
Hoi,
Zeker het eczeem ed kan hierdoor afnemen of weggaan, nu is hypo-allergeen niet 100% koemelkeiwitvrij, maar misschien genoeg voor je kleintje!
Prutoogjes hebben veel kinderen zeker in de eerste maanden en dat wordt naar verloop van tijd steeds minder, hoesten en benauwd zijn komt volgens mij door andere dingen, meer door dingen in de lucht.
Nou succes in ieder geval, Gr MJ
 
het kan zeker door de voeding komen.
ons dochtertje had altijd vreselijke krampen dit ook door de antibiotica die ze in het ziekenhuis kreeg na de geboorte + de normale krampen in de 1e 3 maanden. Ze kreeg ook hypo allergene voeding en je zag gewoon dat ze opknapte en gewoon geen krampen meer had.
De kinderarts zei dat we het 10 dagen moesten proberen en dat je dan resultaat moest zien.
 
Terug
Bovenaan