Koemelk allergie? Onrust

Hallo allemaal,
Mijn dochtertje is momenteel 13 weken en is al sinds haar geboorte onrustig (geboren met een vacuüm).

Ze kreeg eerst borstvoeding maar omdat ze niet goed dronk en afviel noodgedwongen overgegaan op kunstvoeding.

Ze krijgt nutrilon standaard 1. Omdat ze ook vaak de hik heeft, veel slikte en huilden dachten ze aan verborgen reflux. We dikken haar voeding in en ze krijgt maagzuurremmers. We houden haar rechtop tijdens en na de voeding, ze slaapt op haar buik en haar matrasje staat wat schuiner. Ook al bij de osteopaat geweest maar de onrust blijft.

Nu dacht ik aan koelmelk allergie, maar ik word voor gek verklaar door de huisarts, CB en de kinderarts. Ze groeit goed en heeft geen uitslag.
De kinderarts zei dat testen geen zin had omdat testen niet betrouwbaar was en de huisarts zegt niet te kunnen testten onder de 4 jaar.

Toch is er iets met onze dochter. Halverwege de flessen overstrekt ze zich, ze beweegt veel met haar hoofd en is ook met slapen erg onrustig. Veel bewegen in bed...

Maar nu is mijn vraag, bij welke ouders is er bij jullie kind koemelk allergie vastgesteld en hoe gaan jullie hier mee om? Zou het toch kunnen dat ze het heeft of zie ik iets over het hoofd?

 
hey!

Hier een stel ouders die tot en met 8 weken met de handen in het haar zaten. Een baby met hele heftige krampjes, overstekken en die door die krampjes alleen maar bij ons in de draagzak wou slapen. 

 

Ik was er van overtuigd dat mijn kind een lactose intolerantie had. Mijn man heeft het vroeger ook gehad, en via de telefonische service van het CB werd ons Hero allergy care aangeraden. Dit hebben we aangeschaft en per direct geen krampjes meer, en hij sliep direct door.

 

Bij ons eerst volgende bezoek werden we niet serieus genomen maar ze gingen akkoord met een machtiging. Uiteindelijk heeft het maanden geduurd voordat ze akkoord gingen met een KIA test.

 

Daar voor moesten we alleen wel wisselen van voeding. We moesten naar Nutrilon Pepti. Dit is de voeding speciaal voor KIA kindjes maar hier zit lactose in. Ons mannetje is weken ziek geweest van deze voeding maar uit de provocatie test kwam duidelijk naar voren dat hij niet tegen lactose/koemelk wit kan. 

 

Hij groeide in die eerste 8 weken prima, at goed en naast zijn krampjes en onrust was er weinig mis. Hij had geen uitslag niks.

 

Wat ik bedoel te zeggen is, het kan! En blijf op je strepen staan! Mijn moeder instinct zei me dat er iets niet klopte en dat was zo.

 

Luister naar je gevoel!
 
Heel herkenbaar, zij reageerde op de bv alleen met onrust (ik gebruik nauwelijks melk producten) en krijsen overstrekken. Ze hebben haar in het zhuis zon 4 flessen gewone nutrilon gegeven en bam kind helemaal onder de uitslag. Ze had echte stink ontlasting en heftige reflux als reactie. We hebben toen een pot nutramigen puramino gekregen van haar neefje het krijsen stopte meteen ze sliep voor het eerst 6 uur door en de reflux werd al wat minder dit trok na ong 6 wk weg. Het hoeft niet meteen een allergie te zijn het kan ook zijn dat ze er gevoelig voor is of heftige reactie heeft op een bestandsdeel.
 
Die nutramigen puramino krijg je die alleen op doktersrecept via de apotheek of is dit ook in de supermarkt of bij het kruitvat te verkrijgen?
Onze dochter was altijd al onrustig met drinken maar sinds vandaag drinkt ze maar de helft van haar flessen leeg, alleen maar krijsen. 
 
Onze dochter was ook onrustig de eerste twee weken. Veel huilen en veel kramp. Op aanraden van VK naar osteopaat gegaan die dacht aan KM allergie. Op aanraden van haar nutrilon pepti gehaald bij apotheek zonder recept. Na eerste fles  geen krijsende baby meer. Na 5 maanden mondjes maat overgestapt op hero baby en ze heeft nu nergens last meer van.
luister vooral naar je eigen gevoel, die zit meestal wel goed! 
 
Nee nutramigen is best wel hoog in stappen ik heb vals gespeeld hihi maar moet ook eerlijk zijn onze situatie is toen ook best uit de kluiten gelopen ( lees gerust mn topics) ze starten met nutrilon pepti (kort verknipte koe-eiwitten) daarna nutramigen LGG,  daarna puramino (voeding op basis van aminozuren) en als dat ook te heftig is Neocate. Maar zover komt het niet snel. Al deze voeding is via de apotheek. Machtiging is voor pepti/lgg bij consultatie bureau hierna voor de kinderarts.
 
Officieel kan koemelk pas na 4 jaar vastgesteld worden maar zij kunnen al eerder testen doen en heb je er  voorlopige uitslag. Waar ik benieuwd naar ben, is of ze wel onderzoek doen.
 
Nee ze deden bij ons geen onderzoek was te kostbaar en zou geen uitsluitsel geven. Ook doen ze het vaak niet omdat 80% vd kids er binnen een jaar overheen groeien. 
 
Terug
Bovenaan