koemelk allergie, reflux of???

<p>Hallo Allemaal,</p><p>Mijn dochtertje is 10 weken. Tot ongeveer 8 weken een ontzettend tevreden vrolijk meisje. Dat is ze nog steeds maar ik merkte dat er iets niet lekker zit. Ze overstrekt zich vaak en ik hoor haar ook vaak slikken. Nu was ik bij de kinderarts en ze hebben haar toen een nachtje opgenomen en gestart met Nutramigen (koemelk allergie). Ik gaf zelf eerst Nutrilon a.r. Vrijdag mee gestart maar het ging niet beter. Meer huilen, meer onrustig, veel spugen, niet willen slapen overdag. Savonds zo uitgeput dat ze laatste fles niet meer wou. De maandag was het dan zo erg dat ik dacht ja ik moet stoppen met deze voeding dus langzaam weer terug over naar Nutrilon ar. Het ging weer beter, ze lachte weer! Al merk ik wel dat er nog iets dwars zit ze overstrekt nog redelijk vaak na de fles en ik hoor haar veel slikken. Ook verslikken +-3 uur na de fles. Ik dacht zelf verborgen reflux al voordat er met Nutramigen begonnen. Maar als het koemelk allergie zou zijn had het beter moeten gaan en niet alleen maar slechter toch? & met nutrilon ar gaat het weer beter, als het koemelk allergie zou zijn zou ze daar dan toch juist weer meer op moeten reageren? Toch zit er nog wat niet lekker en ik wou graag wat meningen van jullie,  vind het erg moeilijk. </p>

Dan kun je KMA wel uitsluiten ja. 
Maar verborgen reflux kent meer oorzaken he? Is de verborgen reflux geconstateerd tijdens de opname? Of denk je dit zelf? Wat zei de kinderarts?

Ik heb pas maandag weer een afspraak, heb al paar keer gebeld en kreeg elke keer een andere kinderarts aan de lijn en die zei mijn eigen gevoel te volgen toen dacht ik ja... waar doe ik nu goed aan.. Ik denk zelf verborgen reflux omdat ik haar zoveel hoor slikken en verslikken. Moeilijk maar denk dat ik idd koemelk kan uitsluiten, wou graag even mening van iemand anders na mn verhaal ik dacht had ik nu moeten doorzetten met die voeding maar dat lijkt me niet he als het alleen maar slechter gaat. 

Mijn dochter heeft een kma, en op de verkeerde voeding verandert ze binnen een paar dagen in een huilend wezen met eczeem en diarree. Reflux had ze altijd tot een maand of 9/10 toen vaste voeding veel meer werd. Dus dat was niet door de kma. Eenmaal op de goede voeding knapte ze binnen een paar dagen op. Dit is mijn ervaring. 

En reflux hebben we nooit behandeld. Van het vele spugen had ze weinig last. En na 3 maanden toen we het kma verhaal goed opgelost hadden, huilde ze niet meer overmatig en was ze gewoon vrolijk. Maagzuurremmers is geen kattenpies, dus dat wilde ik dan niet. Ze is nu 17 maanden, gezond en gelukkig. Vanaf 3 maanden hebben we eigenlijk een best wel fijne babytijd gehad met een vrolijk meisje.

Dus met refluxmedicatie of special ar voeding, of jbpm heb ik geen ervaring. De leefregels hielpen hier wel wat. 

Misschien een gekke suggestie maar soms kan er bij de bevalling wel eens iets knel komen te zitten.
Dan kan het goed helpen om naar een chiropractor te gaan.
Ook problemen met de darmpjes of maagzuur en overstrekken kunnen hiermee soms verholpen worden.
Het schaadt de baby niet en als hiermee misschien medicatie kan worden voorkomen is het een win win.
Succes!

Osteopaat kan soms ook goed doen. 
Onze dochter heeft verborgen reflux en nu met  bijna 13 maanden gaat het best goed, maar we hebben medicatie gebruikt tot ze ruim 11 maanden was. Het duurde een tijdje voordat het werkte maar het heeft haar wel echt geholpen. De zure lucht was na een paar dagen al weg en ook het huilen tijdens/na de fles werd echt snel minder. Ze heeft nog steeds af en toe dat 'slikken' of soms een heel klein beetje overgeven. Dat kan gerust nog 3 uur na haar voeding zijn (ook toen we haar nog een flinke tijd rechtop hielden na de fles). De ervaring met medicatie is voor iedereen anders denk ik. Onze kinderarts vertelde wel dat ze bij verborgen reflux vaker medicatie gebruiken/voorschrijven dan bij de niet verborgen variant. Omdat het bij verborgen reflux tot 2x toe 'extra' door die slokdarm gaat.

Mijn eerste had verborgen reflux en erg veel last van zijn slokdarm door al het zuur dat omhoog kwam. Ik las dat reflux vooral problemen zorgt in het westen en dat er in andere landen veel minder last van ondervonden wordt. Dat werdt gerelateerd aan de cultuur van dragen vs in de box / bed / speelkleed leggen. Ik ben toen mijn zoontje hele dagen (maanden lang) gaan dragen. Op korte speelmomenten na. Super intensief natuurlijk maar we zijn zonder enige medicatie of aangepaste voeding door de reflux maanden heen gekomen.
Wel ook zijn bed schuin gezet. 
Na 8 maanden was het weg.

Terug
Bovenaan