Koemelk allergie?

Goedemorgen,

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een koemelk allergie? Zo ja, wat waren de eerste symptomen bij jullie baby?

Alvast bedankt!
 
Hoi!
Ik heb een zoontje van drie maanden die vanaf de geboorte al een moeilijker drinker was. Rond 11 weken werd het zo erg dat hij bij elke fles kei hard maar dan ook kei hard aan het krijsen was, dronk zijn flessen ook niet meer leeg. Hij heeft verborgen reflux en daarvoor medicatie, dus het cb en de huisarts dachten dat het zijn reflux was. Hij begon slecht te drinken, het was iedere fles zo hard krijsen. We hebben een doorverwijzing gekregen voor de kinderarts. We konden daar al snel terecht en de kinderarts dacht dat het een koemelkallergie kon zijn. We zijn begonnen met pepti en vrijwel na 1 dag hield het huilen op. Nu een kei tevreden kindje. We krijgen in augustus twee korte opnames, ze gaan dan testen of hij koemelkallergie heeft. Spannend dus.
We hebben tussendoor vanalles geprobeerd. Andere houding voeden,  andere flessen, minder voeding per keer etc etc...
Denk je dat jou kindje koemelkallergie heeft? 
Groetjes xx
 
Hoihoi! 

 

Dank voor je reactie. Haar vader kon vroeger ook niet over koemelk. Eerst spuugde ze erg, waarvoor we nu nutriton gebruiken, dit werkt prima! Alleen nu is het tijdens en na de fles huilen, krampjes, soms een piepende ademhaling ( nu weet ik dat dat best normaal is, maar t is altijd na het voeden) ook niest ze vrij regelmatig en is ze nu bedolven onder de uitslag in nekje / gezicht. Alleen we gebruiken net n week nutriton dus wil het ook een kans geven.. lastig ? verschillende flessen en spenen ook al geprobeerd, en zittend voeden en 30 min omhoog houden, maar toch loopt t nog niet lekker.

x
 
Ik denk dat mijn drie weken oude kindje een koemelkallergie heeft. Ze heeft nu net de derde fles met hypoallergene melk op. 
Bij haar is het begonnen met heel veel wakker zijn en toch moe zijn, veel windjes laten en rommelende darmpjes. Ik heb zelf ook een lichte allergie voor koemelk, al vanaf baby en bij mij ging het precies zo. Ik had een vaag vermoeden en dit werd bevestigd doordat mijn moeder het herkende van mij. 
Het enige wat ik mij nog afvraag is wanneer je effect ziet ervan. Ze heeft nu net de derde voeding gehad en ze slaapt nu voor het eerst rond deze tijd. Normaal is ze nu altijd wakker en erg onrustig en huilerig. Ik kan me haast niet voorstellen dat het nu al effect heeft maar haar gedragsverandering is opvallend. Ik zie weer meer van mijn kleine tevreden humpie
 
Hai Naomi,
een vriendin vertelde dat ze na 2 voedingen alweer een vrolijke dochter had. Dus ik denk dat het best mogelijk is! Welke voeding gebruik je nu? 
 
Ik gebruik nu Etos hypoallergeen zuigelingenmelk. Haar huidje ziet er sinds vandaag ook beter uit, ze heeft weer een gezond kleurtje op haar wangen (ze was bleek geworden), haar darmpjes rommelen al stukken minder en ze heeft vandaag overdag voor het eerst in twee weken weer normaal geslapen. Alleen vanavond even haar huil-uurtje gehad en verder heeft ze continu goed geslapen
Welke voeding gebruik jij? Mijn dochtertje had voorheen ook de voeding van Etos, dus dit kon ik probleemloos proberen
 
Hoi,
ik heb een zoontje van 12 weken en hij krijgt nu een paar weken hypoallergene voeding( Nutramigen)Voor dat we met deze voeding begonnen huilde/krijste hij uren achter elkaar,groeide slecht,had veel last van krampjes en winderigheid en diarree. Vrijwel meteen naar de eerste voeding zagen we verandering! Nu hebben we een vrolijk manneke die goed groeit. 
 
Terug
Bovenaan