Koemelk allergie?

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Goedemiddag dames,</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Ik ben normaal nooit zo van dit soort berichten maar momenteel zit ik ff met mn handen in het haar dus misschien heeft een van jullie advies/tips of alleen al ff wat geruststelling </span><span style="font-family: '.AppleColorEmojiUI'; font-size: 17pt;">?</span><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Het gaat om onze dochter van net 1 jaar. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Vanaf haar geboorte heeft ze al veel gespuugd en continu verkouden, ook voordat ze naar de opvang ging.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Maar vanaf mei is ze echt aan het klungelen met gezondheid: het begon met een verkoudheid die aanhield en na 6 weken overging in benauwdheid. Pas na een antibiotica kuur en een inhaler was alles verdwenen en was ons meisje weer topfit. In die periode ging ze zich ook weer meer ontwikkelen want dat had ook 6weken stil gelegen door weinig energie.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Maar na een kleine 2 maanden een “gezond” meisje te hebben begonnen er nieuwe klachten. Dit keer leek het eerst op een buikgriep met overgeven en diarree. Het overgeven hield na een week op maar de diarree bleef 8 weken aanhouden. Daarna volgde er weer een week van overgegeven maar zowel de huisarts als de ontlastingsonderzoeken lieten geen afwijkingen zien. En prompt waren de klachten over. Wil het niet dat ze na 1 week happy in haar vel ze nu weer onwijs benauwd is en zelfs haar inhaler niet helpt. Ik heb morgen nog een vervolgafspraak bij de huisarts staan maar ben bang dat ik weer met niks thuis kom.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat kleine kindjes vaker ziek zijn en draai mn hand echt niet om voor een (buik)griepje of verkoudheid. Maar gezien de lange duur van de klachten en kwaaltjes maak ik me toch wel zorgen en denk ik steeds vaker aan koemelk allergie, maar dit werd de vorige keer door de huisarts weggewuifd.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips? Naast de bovenstaande klachten heeft ze ook met vlagen exceemplekjes voornamelijk op haar armen en benen, kokhalst en hoest ze veel, daarna slikt ze duidelijk iets weg? Misschien door oprispingen of toch slijm? En zowel bij haar ontlasting als met overgeven en het hoesten gaat veel slijm gepaard.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Haar ontwikkeling loopt steeds meer achter, momenteel wil ze alleen maar zittend spelen en komt ze niet ver van haar plek, ze wil niet op haar buik liggen en op haar rug blijft ze ook liggen en gaat ze huilen. Op “goede” dagen doet ze af en toe een poging om zich op te trekken maar het lijkt wel of ze de energie er gewoon niet voor heeft. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Ik hoop dat iemand me advies kan geven of ervaring hiermee heeft. </span></p><p>Liefs</p>
 
Het zou inderdaad koemelk allergie kunnen zijn, kun je niet vragen of ze dat voor de zekerheid willen testen? 
Waar ik ook aan moet denken als ik je verhaal lees is astma.
 
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, je dochtertje zit duidelijk niet goed in haar vel. 
Geef je borst of flesvoeding? 
Hier een dochter van anderhalf met KMA, zij krijgt borstvoeding en dat betekent dat ik op dieet ben gegaan. Nu heeft dochter weinig klachten meer.
Klachten waren: eczeem, heel veel spugen, altijd loopneus zonder echte verkoudheid, onrustig, niet op buik willen liggen, diarree, groene ontlasting met slijm en bloed. Maar ken inmiddels verschillende mensen met een kind met allergie en bij ieder kind is de reactie anders. 
Wij worden begeleid door de kinderarts, zou het een optie zijn om een doorverwijzing te vragen aan de huisarts?
I.i.g. veel sterkte want uit ervaring weet ik helaas dat een ziek kind heel veel energie kost.
 
Dank jullie voor de reacties! Onze dochter krijgt nog flesvoeding, nog 2 per dag. 
Mij heb om half 9 een afspraak bij de huisarts en ga dit zeker doorzetten. Astma is het niet, dat is al onderzocht maar wel gevoelige luchtwegen. Maar als ik dat zo lees dan kan dat ook van allergie afkomen. 
Nja hopelijk vandaag weer een stapje verder en snel herstel. 
 
Terug
Bovenaan