Koemelk-allergie

<p>Nu we zoveel kwaaltjes tegelijk hebben ben ik alles nog beter aan het observeren omdat ik echt de oorzaak wil achterhalen en nu doet iets me denken aan koemelk-allergie.</p><p>Namelijk dat als hij begint met drinken, direct zijn buik begint te borrelen. Zijn darmen hoor ik dus waarschijnlijk. En dan beginnen de krampjes direct. Dit is bij bijna elke voeding. 9 van de 10 zo. Ouders die bekend zijn met koemelkallergie, herkennen jullie dit?</p><p>Heb namelijk een kind die sinds we kunstvoeding erbij geven erg veel kramp heeft de hele dag door na/vanaf elke voeding. Hierdoor slaapt hij de laatste weken overdag gewoon NIET. Enkel hazenslaapjes op schoot.</p><p>Ik geef ook borstvoeding ongvr 2/3 keer per dag. Moet ik mijn voeding dan ook aanpassen? Ik ga sowieso maandag naar de huisarts. Hoe verloopt zo iets? Wat voor tests doen ze en heb je direct uitslag? </p>

Mijn zoontje heeft een behoorlijk koemelkallergie.
bij hem waren de symptomen:
-diaree luiers
-spugen
-benauwd ( tegen het blauw aanlopen onder het drinken)
-alleen maar huilen 
- eczeem 
overstrekken 
-niet slapen ( max 4 uur?)

hij is eerst op anders voeding gezet. Eerst pepti maar dat was niet genoeg. Hij krijgt nu neocate. 

Nee je krijgt niet meteen de uitslag. 

Meestalmoet je voor de verzekering een proficatietest doen. Deze is wel aan te raden want zo weet je zeker of het koemelkallergie is. 

Als het wel zo is dan moet je daarna ook zo opletten met wat voor hapjes je geeft. 

Onze zoon heeft ook kma. Niet zo heftig als de moeder hierboven. Hier waren de symptomen:
- onrust tijdens en na de fles
- fles weigeren (of heel weinig drinken) 
- eczeem
- snotterig vanaf z'n geboorte en veel niezen 
- moeilijke stoelgang en harde ontlasting, veel windjes laten. 
Wij zijn overgestapt op pepti en dat gaat gelukkig heel goed. Wij hebben ergens rond de 5 maanden een provocatietest gedaan in het ziekenhuis. Dat had het CB voor ons geregeld. Uiteindelijk wel fijn, want je krijgt dan ook advies van een diëtiste. 
Wat betreft de borstvoeding, bij kma is het 't beste om zelf ook op een koemelkvrij dieet te gaan. De melkeiwitten komen namelijk in jouw voeding terecht. 

Bij ons zijn de symptomen : snotterig sinds geboorte, direct krampjes tijdens het drinken en lang erna ook nog. Onrustig drinken, overstrekken, hoesten en niezen meerdere keren elke dag, en moeite met ontlasting maar wel zachte ontlasting geen obstipatie. Erg winderig.
Hij heeft ook reflux geeft over als we geen johannesbroodpitmeel gebruiken maar hoort overgeven misschien ook bij kma? Oprispingen ook.. 

@tamaraa overgeven kan een symptoom zijn. Mijn man spuugde als baby z'n volledige voedingen uit. Dat was de enige klacht. Hij had ook kma. Onze zoon heeft toevallig ook verborgen reflux. Met de medicatie spuugt hij wel (maar geen last van). Wij merken dat dit erger wordt als hij koemelk heeft gehad. 

Mijn dochter heeft het.

Sliep max 4 uur per etmaal
Huilde de hele dag non stop
Reflux
Buikkramp en verstopping
Uitslag
Overtrekken
Benauwd 

Nu aan de nutramigen sinds een paar maanden, het niet slapen blijft, de rest is redelijk onder controle.
Je kan een provocatietest aanvragen, moet je alleeen de eerste 6 weken de voeding zelf betalen (wij?gebruiken nutramigen) als de test positief is vergoedt de zorgverzekering het tot de volgende provocatietest

Terug
Bovenaan