Koemelk allergie

Iemand ervaring met koemelk allergie?Hier een baby’tje van 7 weken. Gaat steeds slechter en slechter slapen (we bakeren al in & geven haar regelmaat)<br />Gaat steeds meer huilen(ook tijdens en na de voeding) & laat de hele dag stinkende scheetjes + krampen (was vroeger alleen in de avond)<br />Had namelijk zelf ook een koemelk allergie als baby. Gebruik momenteel: nan complete comfort..<br />Kunnen dit symptomen zijn?<br />
 
Goedemorgen, dat kunnen inderdaad symptomen zijn. Ons zoontje van nu bijna 1,5 jaar heeft sinds hij 3 weken oud was Nutrilon Pepti gekregen als flesvoeding. Wij zijn toen naar de huisarts gegaan met verdenkingen van koemelkallergie, omdat ik daar zelf ook last van heb.
 
Kunnen zeker symptomen zijn. Bij ons zoontje hebben we eerst ook de pepti geprobeerd maar dat ging een paar weken goed en toen weer terug bij af. In de pepti zitten namelijk nog steeds melk moleculen, alleen versnipperd., dus het is niet koemelk vrij. Kindjes met echte koemelk allergie reageren nog steeds op de pepti. Wij zijn daarna door de kinderarts op neocate geschreven en dat is helemaal koemelk vrij, op basis van aminozuren. Dat ging echt ontzettend goed. Nu is hij 1.5 en proberen we langzaam terug te gaan maar gewone melk.
 
Mijn dochter dronk heel rusteloos, kreeg veel diarree en felrode eczeemvlekken. Naast veel huilen en slecht slapen.
De voeding die je geeft is niet geschikt voor een koemelkallergie. Dan geef je een sterk gehydrolyseerde voeding zoals pepti. Je zou het kunnen proberen.
Het probleem met de dingen die je noemt is dat het ook bij de leeftijd hoort. De piek met huilen en krampjes ligt rond 6 weken. Je maakt je al snel zorgen. Maar er hoeft dus niet iets aan de hand te zijn. 
Als je gaat proberen met pepti oid, probeer het minimaal 1 a 2 weken, want de symptomen van zo'n allergie hebben tijd nodig om te verminderen.  
 
Ik had zelfs als kind extreme koemelkallergie. Netjes overheen gegroeid. Maar we moesten van de verloskundige alert zijn bij mijn dochter. 
Ik denk na ongeveer een week of 8/9 deden we een ophoging van de fles. Dit was echt een schakelmoment. Ze poepte al weinig en huilde veel, dronk veel ook en spuugde veel. Maar na die ophoging ging het echt extreem. Wij zijn toen overgestapt op neutramigen. Na 2 dagen zagen we al verschil. 
Rond haar eerste verjaardag heeft ze een allergietest gehad en had ze geen reactie meer op de koemelk. We zijn toen weer gaan opbouwen aan gewone melkproducten. 
Ik zou zeker als je er zelf bekend mee bent/geweest vragen om een verwijzing naar de kinderarts en dit voorleggen. Vaak willen ze het dan wel even proberen om te zien of het beter gaat. 
 
Mijn zoontje van 1 heeft 10 maanden vegan melk gehad, is wel prijzig maar heel erg goed. Alleen op internet te koop, check vegandeli.nl. De naam van de melk is Bebe Mandorle.
 
Onze dochter had dat ook rond zes weken en we zijn toen gestart met protectis voor de darmflora. We geven die nu een kuur van een paar maand (kun je ook per flesje van 5ml doen). Vraag eens raad aan de apotheek.
 
Sinds die druppels heeft onze dochter geen last meer van krampen en winderigheid. Ze voelt zichzelf comfortbaler en heeft vlotte stoelgang. Voorlopig geen symptonen van koemelk allergie maar wat je opnoemde had de onze ook. Rond 2,5 maand zijn we gestart met de slaapzak van Fedde en Kees. Een Wonderslaapzak en minder sadistisch dan die inbakerzakken
 
Die scheetjes en krampjes herken ik. Onze baby is nu 12 weken en ook vermoeden van KMA.
Zijn lijst met symptomen:
- veel huilen (net na de fles, maar ook een uur na de fles, 2 uur na de fles en ook 3 uur na de fles)
- veel spugen, weinig boeren
- hikken, hoesten en niezen
- enorme darmkrampjes + veel scheetjes (Sab Simplex werkt niet, probiotica ook niet..)
- veel moeite met persen en dan enorme ontplofte luiers
- beetje dikke oogjes
- vlekjes op de wangen.  
 
Hij heeft niet àltijd last, maar vaak wel. Soms hebben we een tevreden mannetje, maar vaak helaas ook niet. Vandaag begonnen met pepti, ik ben benieuwd..
 
Terug
Bovenaan