Koemelk allergie

Bij mijn zoontje kwamen we erachter toen hij 3 weken oud was. Vanaf de geboorte kreunde hij veel, vooral in zijn slaap. Hij had een hele droge huid, nieste veel en had altijd een verstopt neusje. Hij kreeg borstvoeding. Met 3 weken had ik op een dag heel veel melkproducten gegeten en gedronken. Die nacht heeft hij bijna 12 uur non stop liggen huilen, overstrekken, kreunen en heel onrustig bewegen. Met een koemelkvrij dieet verdwenen alle klachten.
 
Wij hebben 1 jaar lang getopt.. reflux veel de hik eczeem in zn gezicht en opt beentje heel veel last van zn buik en slecht slapen.. cb vond niet dat hij genoeg huilde dus schreef geen andere voeding voor.. toen hij 1 werd op soja melk overgegaan en geen koemelk meer en alle klachten zijn verdwenen ?
 
Hier verborgen reflux en verder wat vage klachten. Zo had ze altijd spuit luiers en was de stoelgang altijd wel lastig, al kwam het wel elke dag dus ze zat niet verstopt. Hier bleek ze overigens niet allergisch, want een koemelkvrij dieet tijdens de borstvoeding maakte geen verschil, maar ze bleek wel koemelk intolerant. Dat bleek toen ik na 6 maanden kunstvoeding ging bijgeven en we qua klachten weer helemaal terug bij af waren. Ze overstrekte toen vooral enorm, lag in de nacht als omgekeerde banaan te slapen, sliep niet meer overdag en huilde alleen maar.

Ik vond het boek reflux baby heel helpend, ook in uitleg over koemelkeiwitallergie.
 
Mijn dochter was vanaf de geboorte pieperig. En het borstvoeden ging niet goed. Ze had ook reflux. Het stroomde soms zelfs tijdens haar slaap uit haar neusje, heel eng. Veel spugen. Na een week veranderde ze al in een huilbaby. 6-9 uur per dag huilen en vaak kleine beetjes drinken, veel spugen en gepruttel uit haar neus. Heel slecht slapen ook. Bijna niet in slaap te krijgen en heel licht slapen. 
Ze hield ook veel last van een pukkelige huid. Zelf eet ik bijna volledig vegan. Maar kaas is wel een guilty pleasure. Veel blootstelling was er echter niet en consultatiebureau en dokter bleven volhouden dat dit normaal was. Dat zijn de meeste dingen ook wel, als ze minder heftig tot uitting kwamen. 
Ik heb aangemodderd met bv tot 3 maanden en stapte over op de fles. Binnen een paar dagen zat haar gezicht onder de eczeemplakaten, vuurrood. Heel vieze diarree en zo veel huilen... Consultatiebureau: eczeem is van de hormonen en haar darmpjes moesten wennen. Ik heb haar op aangepaste voeding gezet en na een paar dagen had ik eindelijk een vrolijke meid die wel wilde slapen (nog steeds vaak en korte stukjes hoor). De eczeem trok langzaam weg. Ze huilde niet meer zo verschrikkelijk veel. De reflux bleef wel, dus we weten niet of dat echt aan de kma lag. Met de kinderarts hebben we een paar weken later een provocatie gedaan, en daar reageerde ze sterk op. Dus mijn vermoeden bevestigd! 
Nu is ze bijna 1,5 en ze kan kleine beetjes dierlijke melk hebben en sojamelk. Gaat nu dus eigenlijk heel goed.
 
Terug
Bovenaan