Koemelk allergie?

<p>Heeft er iemand ervaring met koemelkallergie? </p><p>Onze zoon van 3 maanden spuugt vanaf zijn geboorte veel en lopen sindsdien ook al bij de HA en sinds vorige week bij de KA. Vele voedingen geprobeerd en zuurremmers maar alles helpt maar voor een paar dagen. Nu op advies van de KA gebruiken we AR van nutrilon. Dit helpt wel redelijk tegen het spugen maar hij heeft ook veel last van :</p><p>Onrustig drinken</p><p>Veel huilen</p><p>Overstrekken</p><p style="text-align: left;">Slecht slapen</p><p>Altijd verkouden/dichte neus en veel hoesten </p><p>Tijdens het huilen veel prut in oogjes</p><p>Rode bultjes op gezicht</p><p>Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?</p>

Waarom denkt de KA niet aan een KMA? 
Je kan dat enkel uitsluiten met een sterk gehydrolyseerde voeding. De lichtste daarvan zijn Hero Pep en Nutrilon Pepti. Maar iets als Neocate kan de KA voorschrijven. AR voeding gaat geen bal verschil maken dan en maagzuurremmers ook maar beperkt. 
De symptomen die mijn dochter had: huilbaby vanaf het begin, heel slecht slapen, liters spugen en pijn van maagzuur (je rook de zurigheid), veel hikken en borrelen ook, en diarree, felrode eczeemplakaten in haar gezicht, huilen bij het drinken. Tot 3 maanden was het volgens de huisarts en cb helemaal normaal en was ik gewoon gestresst. KA zag het meteen en had ons direct het juiste pad op gestuurd. 
Dus wat is de reden dat de KA het nog niet als mogelijkheid wil zien? Ik bedoel niet dat je kindje het zeker weten heeft, meer dat er vast een motivatie is waarom de KA er niet aan denkt. 

Hier ook kma en het zelfde als Lewis alleen geen eczeem. Konden ons kereltje niet neerleggen dat stikte hij zowat in z'n spuug. Nutramigen icm omeprazol (nexium) en 6 maanden dus vaste hapjes, meer overeind zitten, minder flesjes is onze redding geweest.

Bedankt voor jullie reacties :)! Volgens de KA kan het geen KMA zijn omdat hij wel aankomt. Was jouw kindje met 3 maanden goed op gewicht? Voor de rest heeft hij alles wat jullie benoemen behalve echt exceemplakaten. Verder is hij altijd enorm verkouden en Aas hij wakker is huilt hij de hele tijd, al vind ik het geen huilen maar krijsen alsof hij veel pijn heeft. Noem me gek haha? en natuurlijk alles wat ik al genoemd had. We hebben via de huisarts al omeprazol gehad maar dit hielp echt helemaal niks.

Ik heb de eerste drie maanden nooit een ander geluid dan krijsen gehoord. Verschil in huiltjes kwam daarna pas. 
En ja ze groeide wel goed. De voornaamste reden waarom ik "gestresst was". Ik zou als de huidige hulp van de KA niet het verschil brengt, vragen om een provocatietest. Dus een aantal weken aangepaste voeding, en dan een test met gewone voeding. Als daar niks duidelijk uitkomt, weet je tenminste zeker dat het daar niet aan ligt. 
Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Hier hielp het niks. Maar ik hoor goede dingen voor refluxkindjes of ander soorten problemen. 

We zijn inderdaad al bij een osteopaat geweest. Heeft niets geholpen. Hij zei ook dat het geen reflux was want dan kunnen ze het vaak iets verlichten. Op een gegeven moment ga je alles proberen om maar te hopen dat er iets komt zodat het beter word? Ik ga voor een provocatietest! Dankjewel voor je hulp. Soms ook fijn om te weten dat je niet de enige bent 

Bij ons heeft het geholpen door elke week het cb te mailen ( een verpleegkundige.) En dan kort en bondig uit te leggen wat je nog steeds ziet en dat je vindt dat je kleintje het zwaar heeft. 
Wij zijn toen gestart met Pepti. Zelf gekocht en daarmee zagen we verschil. We moesten na een x aantal weken provoceren en dit leek goed te gaan. We kregen geen machtiging voor Pepti.
Echter de week daarop ging het berg afwaarts. Weer het cb gemaild hierover.  Ik werd toen doorverwezen naar een kinderarts in het ziekenhuis die vanaf de telefoon beoordeelde dat het geen koemelkallergie kon zijn omdat de klachten bij Pepti terug kwamen.
Ik nam weer contact op met cb en ik zei dat ik geholpen wilde worden. 
Toen werd ik gebeld door de kinderarts en die schreef toen meteen een machtiging voor nutramigen voor. Tot op heden gebruiken we dit nog steeds. 
je kan ook zelf via Sorgente nutramigen kopen. Dan kan je 1 of 2 blikken uit proberen. Mocht je zien dat de klachten verdwijnen dan weet je genoeg!

Terug
Bovenaan