Koemelk allergie???

Hallo.

Sinds zaterdag zijn we begonnen met het geven van Nutrilon Pepti aan onze dochter (06-12-06). Daarvoor kreeg ze Nutrilon standaard. Het CB denkt aan allergie. Ze heeft eczeem op haar hoofdje, slaapt weinig en nu ook een rode, natte plek in haar okseltjes (smetplek?). Ook gezien de familie geschiedenis denken ze allergie. Ik heb lichte hooikoorts, vroeger eczeem, vader van moeder COPD.
We hebben ook overwogen haar in te bakeren ivm de onrust. Ik ben nu in twijfel.
Willen we gewoon een prefecte dochter, die goed slaapt? Misschien is het gewoon een baby niet niet veel slaap nodig heeft. Na de fles ligt ze redelijk snel in de box te gapen. Eenmaal op bed ligt ze vaak nog een tijd om zich heen te kijken.  Ze groeit goed, drinkt meer als voldoende (5a6 maal 170ml) en qua ontwikkeling ligt ze (voor) op schema.
Heeft ze nu koemelk allergie of laat ik mezelf door het CB van alles aan praten? 2-3% van de kinderen is maar allergisch voor koemelk. Het is mijn eerste kind dus weet ook niet wat normaal is en laat ik me meschien te veel lijden door het CB?
Alle reacties zijn welkom.

Moeder van Fieke 06-12-06

Dag

Vraag, hoe lang doet ze erover om een flesje leeg te drinken?
Robin, 13-4-2006, dronk slecht, sliep slecht, dronk slecht, een circkeltje kortom.
Toen zijn we begonnen met inbakeren, ging alles ineens beter. Je kan het proberen, misschien dat het helpt. Wat ik weet is dat kindjes met een koemelkallergie, die gewoon melk krijgen over het algemeen niet of weinig aankomen. Als jij nu al met Pepti ben begonnen zou het beter moeten gaan, dat is toch koemelkvrije melk?
Info over inbakeren kan je krijgen op www.pacco.nl.

Groetjes Linda

Fieke drinkt in ongeveer 15-20 minuten haar flesjes leeg. Nutrilon pepti is inderdaad melk voor baby's met (verdenking) koemelkallergie. Ze is in de afgelopen maand een kilo aangekomen. haar geboortegewicht was 3480 gram en afgelopen vrijdag woog ze 5070 gram. Haar gewicht is dus gemiddeld.

Volgens mij kan koemelk-allergie pas worden vast gesteld als ze minstens 6 maanden zijn, aan de hand van allerlei tests. Wat ik er van mee gemaakt heb ( werk op een kdv, baby-groep ) is dat die babies vaak ook erg onrustig zijn en erg veel huilen.  Als er allergieën in de familie voor komen is de kans op een allergie bij je kindje groter, maar het hoeft niet! Ik weet niet hoe lang je de pepti al geeft (stinkt hé) , maar het kan dan even duren voor er reactie op komt. Als het koemelk-allergie is, zou de uitslag na verloop van tijd minder moeten worden. Je kan ook altijd nog een second opinion vragen bij je huisartsof als je het echt niet vertrouwd, vraag een verwijzing naar de kinderarts.

Hoi,
Mij heeft de kinderarts gezegt dat een allergie   met een bloedtest pas vanaf 4 jaar mogelijk is.Wel kun je met de voeding terug schakelen en als dan klachten terug komen dan weet je dat allergie is.Dus is eerst gewone nutri dan pepti en dan weer nutri...(bijv)....
gr gaby

Hoi, ik heb onder het kopje diëtist al een stuk geschreven maar wil nog even terug komen op wat ik hier lees.
Kindjes met een of meerdere allergieën kunnen minder groeien maar dat hoeft niet. Mijn dochter was hollandswelvaren maar heeft toch veel allergieën.

Tegenwoordig worden ook al jongere kindjes getest maar de uitslag kan vals negatief zijn.
De enige echt betrouwbare test en in dit geval ook de makkelijkste is elimineren-provoceren-herelimineren. dwz je laat de koemelk weg kijkt dan of de klachten verwijnen, zo ja dan geef je weer koemelk, komen de klachten dan terug dan heb je de allergie bewezen. Vervolgens elimineer je dan weer de koemelk en zouden de klachten ook weer moeten vedwijnen.

Groetjes Renée

Terug
Bovenaan