koemelk eiwit/ kipei eiwit/ soja eiwit vrij dieet, wat mag ik ongeveer eten?

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje Eva (14 weken) eet nog steeds slecht aan de borst. Ik ga daarom een dieet volgen om te kijken of het een allergie is. Ik heb dit besproken met een dieetist. Heeft iemand alleen op dit moment nog goede tips voor wat ik kan eten. Het avondeten wordt niet zo'n probleem omdat alle groenten en vlees, pastas en rijst oke zijn. Ik kan ook plantaardige boter eten (geloof ik). Ik vraag me dus vooral af wat voor tussendoortjes en lekkere dingen ik nog mag eten en drinken. Wat voor brood bijvoorbeeld. Ik weet alleen dat er geen broodverbetermiddel in mag zitten maar hoe weet ik dat nou?

Daarnaast vraag ik me af of er uberhaupt koekjes, zoutjes of snoepjes zijn die ik mag eten. Ik weet dat ik een merkartikelenlijst kan opvragen maar ik wil natuurlijk eerst een paar weken aankijken of het dieet wel aanslaat. Er bestaat namelijk nog twijfel over het feit of het een allergie is.
Beleg weet ik ook niet precies. Wat mag in ieder geval niet?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat het dieet niet al te slopend wordt. Hoe langer ik het volhoud hoe beter dat is voor Eva.

NB! omdat Eva zo slecht drinkt is mijn reaktie inmiddels om te stoppen met borstvoeding. Ik weet dat dit juist heel stom is maar ik ben zo moe. Ik stop natuurlijk ook niet maar soms frustreert het zo dat ik alleen wordt geconfronteerd met het slechte   eten van mijn dochtertje. Eva houdt kunstvoeding niet binnen en de dieetist vindt het op dit moment niet raadzaam om bijvoorbeeld pepti te proberen omdat BV het beste is als de darmpjes nog niet op orde zijn. Heeft iemand ervaring hiermee?

Nou genoeg gezeurd! Alvast bedankt voor het reageren en een prettig weekend.

Tascha
 
Hoi hoi,

In het begin lijkt het wel of je echt helemaal niets mag eten. In veel kruidenmixen van Knorr en Maggi zitten sporen van koemelk. Maar omdat ik toch veel zin had in koekjes heb ik veel tijd rond gebracht in de supermarkt met het lezen van de etiketten

Lekkere dingen die ik ontdekt heb zijn: speculaas, kruidenkoek, schuddenbuikjes voor op brood, kokosbrood voor op brood ...

Veel succes!

Groetjes,
Sandy

ps: op deze site staat precies welke spoorelementen "fout" zijn
http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm
 
Hoi

Hier even een reactie
Ik heb zlef een borstverkleining gehad. En op een gegeven moment wilde Bryan niet meer aan de borst drinken. Ik ben toen de borstvoedings hulpset gaan gebruiken en nu gaat het super. Ik weet natuurlijk niet waarom jullie denken aan een allergie??
Het principe van de hulpset is dat je bijvoed uit het setje terwijl ze aan de borst drinkt. Zo blijft en jou voeding op gang en je baby heeft een volle buik.
Misschien een stomme vraag hoelang is dat al zo dat ze slecht drinkt, want jou cyclus heeft namenlijk ook invloed op je borstvoeding. Ben je al ongesteld geweest, ben je aan de pil. Noem maar op. Ik merkte dat als ik ong. ging worden Bryan onrustiger dronk aan de borst, de hoeveelheid en de smaak veranderen dan namelijk. Kijk anders even op de borstvoeding natuurlijk site. En laat je niet te snel van de wijs brengen. Iedereen verkaarde me voor gek. Maar ik geef nu al is het met hulpset nog 1 keer borstvoeding per dag en zowel mam als Bryan genieten daar van.

O ja ik drinkt nog steeds geen koemelk of soja produkten. Kwark kan geen kwaad heeft een andere behandeling gehad. Ik drink Geitenmelk en eet geiten pudding is gewoon in de supermarkt te koop.

Suc6 ermee en houd ons op de hoogte hoe het gaat, ben erg nieuwsgierig of je er achter komt wat er aan de hand is

Groetjes Sandra(Doortje)
 
Hoi,

Ik heb nu even niet veel tijd om te reageren moet zo gaan werken. Gisteren hebben we de 1e verjaardag gevierd van Jamila compleet met hypoallergene taart die ze heerlijk vond.
Wil je even de tip geven om op www.borstvoedingsforum.nl te gaan kijken. Kijk onder allergie en je vond al behoorlijk wat tips. Mocht je dan nog vragen hebben dan kun je die daar ook stellen we zijn daar met meerdere mama's die allemaal ervaringen hebben borstvoeding en allergie.

Groetejs Renée
 
Nog even snel alvast een paar antwoorden.

wajang margarine om te braden of olijfolie
oerbrood is koemelk vrij verkrijgbaar bij edah, super de boer
beleg pas op met vleeswaren hier zit ook vaak melk in verwerkt

Inderdaad beter om geen pepti te gaan gebruiken borstvoeding is echt het beste in het geval van allergieën. Niet alle kindjes kunnen tegen pept en als je dan nu haar dat gaat geven dan weet je niet of Eva reageert op de pepti of iets uit jou voeding.

Naturelchips zijn okee, maar geen wokkels ed want die bevatten wel weer melkpoeder.

Country biscuits zijn ook okee en nog een een paar koekejs.

de rest van de vragen en evt steun zie boven genoemde website. en nu als een speer gaan douchen kolven etc om te gaan werken.

Ps ben je al bij de kinesioloog geweest?
 
Hallo!

Mijn zoontje Senna is bijna 9 maanden oud en heeft een bewezen koemelkallergie en kreeg later ook eczeem. Ik geef Senna nog borstvoeding en volg daarom zelf ook een koemelk en kippe ei vrij dieet. Ik ben voor mezelf 1 malig bij de dietiste geweest voor advies en nu ga ik maandelijks voor het dieetadvies van Senna naar de dietiste.

De melkproducten zijn vervangen door sojaproducten. Verder lees ik heel veel etiketten heb ontzettend veel informatie via de dietiste gekregen. De lijsten die je kunt opvragen heeft zij voor mij gekopieeerd. Het is even wennen maar er is prima mee te leven. Zelf eet ik normaal brood maar wel met plantenmargarine. Ook kun je gewoon noten eten tenzij de dietiste wat anders adviseerd. ik hoefde het er niet uit te laten.
Ik weet dat het voor mij tijdelijk is en dat borstvoeding voor Senna het beste is gezien zijn allergie. Het gaat nu nog goed en we genieten er allebei van. Wel hoop ik dat Senna er overheen groeit. Het menu van Senna ziet er als volgt uit:

8.00 borstvoeding
10.00 fruit; potje van 6 maanden of 8 maanden. Hij houdt niet van vers.
Hij mag geen kiwi, citrusfruit, aarbeien.

12.00 1 boterham (zonder koemelk en broodverbetermiddel)
plantaardige margarine, smeerleverworst van Unox, appelstroop, Tartex (vegetarische pate) kun je kopen bij de natuurvoedingswinkel/ reformzaak) of tomatenpate van Zonnatura.

Senna is gek op hartig beleg en hoedt niet van zoet behalve stroop.

14.00 borstvoeding

16.30 warm eten (vers) aardappel, groente, vlees (kipfilet, tartaar of rundergehakt)
en een klontje plantaardige margarine.

17.00/17.30
100 cc Frisolag allergycare

20.00 borstvoeding


Ik wens je heel veel succes en het is echt de moeite waard om borstvoeding te blijven geven. Als je nog vragen hebt stel ze gerust.
Groetjes van Claudia.


 
Terug
Bovenaan