koemelk en soja-vrije taart

Je kan gewoon een taart zelf maken maar dan met bijvoorbeeld rijstemelk als vervanger (dan die zonder vanille, dan weet je zeker dat je 'goed' zit) Glazuur maak je van poedersuiker enz. enz., misschien wat bijvoorbeeld jam als vulling van je cake ofzo gebruiken... Suc6
 
Koemelkvrije slagroom is een beetje moeilijk hoor! En als er geen koemelk en soja in mag, dan mag kippenei meestal ook niet.

Er zijn best wel recepten te vinden als je op het internet zoekt.

Hier heb ik de jarige een rijstwafel met jam en kaarsje gegeven en de rest van de visite gewoon gebak. Kind van 1 jaar heeft dat allemaal toch nog niet door.
 
Wat dacht je van een vruchtensaptaart? De bodem zou je kunnen maken van lange vingers of verkruimelde koekjes zonder koemelk of soja (beetje boter smelten, erdoorheen mengen en op de bodem van een springvorm plat drukken). De vruchtensap kun je mengen met gelatine, op de bodem gieten en laten opstijven in de koelkast. Lekker vers fruit erop en smullen maar. Ik heb voor mijn zoon een soort van kwarktaart gemaakt met behulp van de produkten van MinusL (deze hebben ook slagroom zonder lactose - kijk maar eens op www.allergiesupermarkt.nl: zij kunnen je vast ook verder helpen met recepten).
En inderdaad: een heerlijke plak ontbijtkoek is voor zo'n kleintje ook overheerlijk.

Alvast een hele fijne verjaardag toegewenst!

Marijon
 
Terug
Bovenaan