Koemelk/geitenmelk overstap ??

<p>Zijn er meerdere baby’s die van koemelk overgestapt zijn op geitenmelk? </p><p>Wij zijn inmiddels 10 dagen terug overgestapt wegens eczeem en darmproblemen ( verder doet ze het heel goed ) dus koemekallergie zal t niet zijn evt dat ze er gevoelig voor is. Vandaar overstap op geitenmelk. </p><p>Alleen ontlasting blijft groen en sinds twee dagen heeft ze diarree..is dit normaal??</p><p>Ze is niet ziek. Volgens ha moet ik voor de zoveelste x ‘ afwachten ‘ </p>

Geitenmelk bevat voor 90% dezelfde eiwitten als koemelk dus als je baby een koemelkallergie heeft, reageert het net zo op geitenmelk. Daarnaast is geitenmelk niet voldoende voor een baby. Te weinig voedingsstoffen erin die nodig zijn. Zou het dus afraden. Evt via huisarts overstappen op Pepti? 

Ik werk op een kinderdagverblijf en verschillende kindjes krijgen flesvoeding op basis van geitenmelk. Het schijnt erg goed te zijn voor hun buikjes en lichter verteerbaar. Ik merk dat deze kindjes vaker/makkelijker/dunner poepen dan kindjes die koemelk krijgen. Dus andere ontlasting is wel normaal bij geitenmelk, of ze moet echt lange tijd hele dunne diarree hebben? Misschien moeten haar darmpjes ook even wennen aan de nieuwe voeding, geef het even de tijd. 
Geitenmelk is zeker wel voldoende voor een baby, het is onzin dat hier te weinig voedingsstoffen in zouden zitten. Steeds meer mensen maken de overstap naar geitenmelk en de kindjes die ik er groot mee zie worden, zijn gewoon heel gezond!

Ik werk op een kinderdagverblijf en verschillende kindjes krijgen flesvoeding op basis van geitenmelk. Het schijnt erg goed te zijn voor hun buikjes en lichter verteerbaar. Ik merk dat deze kindjes vaker/makkelijker/dunner poepen dan kindjes die koemelk krijgen. Dus andere ontlasting is wel normaal bij geitenmelk, of ze moet echt lange tijd hele dunne diarree hebben? Misschien moeten haar darmpjes ook even wennen aan de nieuwe voeding, geef het even de tijd. 
Geitenmelk is zeker wel voldoende voor een baby, het is onzin dat hier te weinig voedingsstoffen in zouden zitten. Steeds meer mensen maken de overstap naar geitenmelk en de kindjes die ik er groot mee zie worden, zijn gewoon heel gezond!

Terug
Bovenaan