Mijn zoontje heeft 3 maanden geleden zo'n test gehad. Het is me erg meegevallen! Wij moesten 2 keer komen voor een dagopname. De ene dag wel koemelk, de andere dag niet. Er zat 3 weken tussen deze 2 opnames en ik en de verpleegkundige wisten niet welke dag hij was kreeg.
Beide keren startte de opname om 10.00 uur 's ochtends. We kregen een kamertje voor 2 kindjes met een bedje en wat speelgoed. De eerste dag was er ook een andere moeder met baby voor dezelfde test (best gezellig!). Ze startten bij ons met om het kwartier een beetje melk, opbouwend van 1 ml, 5, 10, 20 30. Daarna na een wat langere tijd 60 en weer na een wat langere periode 100 ml. Volgens mij kreeg mijn zoon in een tijdsbestek van 4 uur ongeveer 200 cc, waarvan hij minimaal 150 moest drinken. Na de laatste fles moesten we nog een half uurtje blijven ter observatie en toen mochten we naar huis.
Er was niet echt ruimte in het schema voor een dutje. Mijn zoon is beide keren rond een uur of 12 even in slaap gevallen. Toen kon hij zo'n 20 minuutjes slapen.