Koemelkalleegie

<p>Hoii, </p><p> </p><p>Ons zoontje is 10 weekjes oud. (gecorrigeerd 4 weekjes) We lopen bij de kinderarts voor ons zoontje doordat hij prematuur is, maar ook vanwege het vele spugen en weinig aankomen.</p><p>Afgelopen keer zijn we begonnen met een maagzuurremmer voor reflux hier merkte we geen verschil van. Hij blijft veel huilen en erg weinig slapen laat staan het spugen.</p><p>Nu moesten we gisteren starten met nutrilon pepti en hij heeft tot nu toe nog 1x een mondje terug gespuugd.</p><p>Kinderarts zei aan de telefoon dat niet blijvend hoef te zien en dat weer kan veranderen. En dat er pas over een 2 maand ongeveer echt kan worden gezegd dat hij koemelkallergie kan hebben.</p><p>Hebben jullie nutrilon pepti gebruikt en kwam er uiteindelijk dan alsnog geen koemelkallergie uit?</p><p>En hoe gaan ze kijken of je kindje. Koemelkallergie heeft? </p>
 
Wij gebruiken nutrilon pepti voor de kma van onze zoon. Wij zijn gestart toen hij 4 weken was, vanwege onrust, flessen laten staan, eczeem en snotterig zijn (al vanaf z'n geboorte). Mijn man heeft als kind ook koemelkallergie gehad, dus de kans dat onze zoon het ook zou hebben was al groter. Wij merkten direct verschil in de onrust en de eczeem trok ook binnen 2 weken weg. Het snotterige was ook na een paar dagen over. We hebben 1x thuis geprovoceerd met 3 maanden, dat ging niet goed. Toen werd onze machtiging 2 maanden verlengd. 
Toen hij een maand of 5 was, hebben we een provocatietest gedaan in het ziekenhuis en daar is officieel kma uitgekomen. Dit heeft het CB voor ons geregeld, omdat dat moet voor de verzekering. Dit houdt in: 2 dagopnames. De ene dag krijgen ze koemelk, de andere dag niet. Jij en de verpleging weet niet wanneer je kindje wat krijgt. Vooraf worden ze gecheckt, zodat, mocht het nodig zijn, meteen de juiste medicatie gegeven kan worden. Het viel mij reuze mee. Ik bleef er gewoon bij en heb zelf de flesjes gegeven.
Hij is nu 10 maanden en we hebben de afgelopen maand voedsel gegeven waar sporen van melk in kunnen zitten. Dat ging goed. Vandaag hebben we voor het eerst een koekje gegeven waar melkpoeder in zit. Het is even afwachten hoe hij daarop reageert. 
 
Terug
Bovenaan