KOEMELKALLERGIE en BORSTVOEDING (SPOED!!!)

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 3 maanden heeft zeer waarschijnlijk koemelkallergie, daar zijn we vandaag achter gekomen.
Ik geef borstvoeding en ben natuurlijk meteen gestopt met het eten/drinken van risicovolle producten, maar hoe lang duurt het voor je bostvoeding helemaal vrij is van die koemelkeiwitten? Ik heb nu 2 keer gekolfd, in totaal 400 cc, en gisteravond voor het laatst melkproducten e.d. gedronken.
Ik weet niet goed wat ik moet doen, want ze heeft al sinds gisteravond 7 uur niet meer gedronken (alleen een beetje sap) en heel vaak overgegeven. Ze heeft ook echt honger maar ik heb niks om haar te geven!!!

Wie kan me helpen?

Liefs, Pam
 
Hoi, Ik zou overigens nu nog steeds wel je BV geven! Ze heeft echt voeding nodig toch . Die ene dag extra voeding waar iets van melkeiwitten inzitten, maakt nu ook niet zoveel meer uit. Tenslotte is het bij BV sowieso stuk beter te verdragen voor de kleine. Natuurlijk verdient het de voorkeur zelf op dieet te gaan, maar ook tijdens het starten van dieet gewoon BV blijven geven. Sap kan ze veel meer op reageren!!!!Kinderen die koemelkallergie hebben, geven ook vaak problemen met SOJA, GROENTE, FRUIT, NOTEN, VIS, en KIPPENEIWIT.
Waarschijnlijk heb je ook het advies dan al gekregen om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding.
Mijn zoontje kon destijds pas met 9 maanden enkele biologische groenten verdragen, en at tot 2 jaar rijstebrood, wat ik zelf moest bakken.

Bel dieetiste anders( via thuiszorg, CB)of via doorverwijzing huisarts. )

Enfin, even overleggen met CB kan ook, zij weten er ook veel van.vaak meer dan huisartsen, omdat zuigelingenzorg eigenlijk niet zo bij een huisarts terecht kan. Voor medische klachten tengevolge van de allergie, bijv. exceem, obstipatie e.d. moet je natuurlijk wel voor naar de huisarts.

Tjemig, ik hoop dat ik niet belerend overkom, is niet mijn bedoeling. Succes hoor!!
 
Hoi meid,

Beetje laat maar misschien heb je er wat aan.

Inderdaad zoals martine zegt gewoon haar voedingen geven.

En alleen melkproducten laten staan is vaak niet genoeg. Er komt veel meer bij kijken.

Op het cb of bij de dieetiste kan je een boekje halen met uitleg over wat het allemaal in houd en wat je moet laten staan.

Ik volg het dieet nu 8 maanden en het is echt wel te doen hoor dus stoppen hoeft niet. Echter is het wel erg wennen.

Het is teveel om dat nu allemaal op te schrijven. Mocht je als nog intresse hebben hoor ik het wel.

Succes en groetjes joyce



 
Hoi Pamela,
het duurt 3 dagen voordat de producten helemaal uit jouw lichaam en dus je melk zijn verdwenen. Het voedingscentrum heeft een lijst met wat je wel en niet kunt eten. Omdat ik zelf zo veel honger kreeg overdag liep mijn melkproductie terug en ben ik begonnen met bijvoeding (nutrilon pepti of soja). Let ook op jezelf in deze tijd, en als jij de BV niet meer trekt, geef vooral bijvoeding, daar worden jullie allebei het meest gelukkig van.
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan