Koemelkallergie en fruithapjes

Onze zoon van 9 maanden heeft koemelkallergie. Op het moment krijgt hij nog steeds geen pap, groente- of fruithapjes omdat hij ook dit nog niet kan verdragen. Herkent iemand dit en wordt het nog wel beter? Ik begin me een beetje zorgen te maken.
 
Het wordt beter.. Onze kleine is nu ook 9 mnd en groente en fruit gaat goed zolang het koemelk en gluten vrij is.. We zijn vandaag begonnen met een beetje gluten doormiddel van een papfles (bambix..) Dus dat is even afwachten.. Onze arts op het ziekenhuis wilde ons terug zien als hij bijna een jaar is want veel baby's zijn er dan overheen gegroeit.. Maar je bent niet alleen en het wordt echt beter.. Gewoon af en toe is wat proberen en als dat goed gaat dan langzaam aan opbouwen.. Succes, ik weet dat het niet meevalt.. Wat wij trouwens wel doen is van biobim, babymeusli halen en door zn flessen doen.. Daar slaapt ie langer op en dan drinkt ie ook beter omdat er meer smaak aan zit..
 
Ik had het zelf als baby ook, zo zegt mijn moeder. Bij mij is dat wel overgegaan, maar het duurde volgens haar zeker een jaar. Sinaasappels, krenten en bruinbrood kan ik nog steeds niet verdragen.

 
Ik ben door het cb doorverwezen naar een dietiste van Thebe Voeding & Dieet. Zij begeleiden je bij het introduceren van bijvoeding. Je krijgt stap voor stap uitgelegd met welke soorten fruit, groenten e.d. je kunt beginnen. En bovendien krijg je een merkartikelenlijstje van allerlei producten waarvan ze zeker weten dat er geen koemelk, kipei e.d. inzit. Ons zoontje is nu 10 maanden en eet inmiddels verschillende soorten fruit, groenten, aardappels, vlees en brood (Blue Band Goede Start). Komt best allemaal goed dus!
 
Mijn zoontje heeft wrslijk ook koemelkallergie. Waaruit blijkt bij jouw zoontje dat hij het niet kan verdragen? Had hij geen last toen hij nog geen vast voedsel kreeg?
Mijn zoontje is nu 15 mnd en heeft nog veel last van zijn buik, met name lucht in zijn buik, wil dan niet horizontaal, overstrekken en hard!! en veel huilen. Heeft jouw zoontje dit ook?

 
Mijn zoontje heeft de eerste 9-10 weken van zijn leventje heel erg veel gehuild en ontzettend last gehad van krampjes en scheetjes. We zijn toen eerst begonnen met pepti maar na verloop van tijd was ook dat niet meer goed voor hem. Hij krijgt nu sinds een paar maand nutramigen en dat gaat goed. Sinds hij ongeveer 6 maanden is zijn we in overleg met de dietiste begonnen met fruit en groente. Overdag had hij geen last maar 's nachts sliep hij er slecht van. We zijn nu pas weer voorzichtig begonnen maar bijv. peer kan hij niet verdragen. Banaan gaat wel goed maar daar bij teveel banaan raakt hij weer verstopt. Ook nutrix verdraagt hij niet. Welke soorten fruit en groente gingen bij jullie wel goed?
 
Terug
Bovenaan