Koemelkallergie en voeding

Dag mama's. Daan is nu ruim 8 maanden en heeft een koemekallergie. Een boterhammetje vindt hij heerlijk. Maar wat kan er allemaal op?? Op smeerworst reageert hij slecht, de volgende dag had hij alweer hele rode wangetjes. En om hem iedere dag jam te geven vind ik ook geen goed idee. Iemand goeie tips?
 
Hoi mama van Daan,

Tweede poging om te reageren, hoop dat het nu wel lukt.
Ik gaf mijn dochter in eerste instantie een (koemelkvrije) boterham zonder iets erop. Later met (koemelkvrije) boter of jam. Ik kocht mini-kuipjes jam, zodat je verschillende smaakjes kunt smeren. Ook vruchtenhagel en appelstroop vond ze heerlijk. Bij de dietiste of het LIVO zijn boekjes te krijgen waarin (o.a.) koemelkvrij broodbeleg staat. Zo kon ik gebraden gehakt van ik geloof de C1000 geven.
Ik sprak laatst een moeder die fruithap (de gladde tot 6 maanden) op de boterham deed.

Genoeg mogelijkheden lijkt me!

Veel succes!
 
Hoi mama van Daan,

Tweede poging om te reageren, hoop dat het nu wel lukt.
Ik gaf mijn dochter in eerste instantie een (koemelkvrije) boterham zonder iets erop. Later met (koemelkvrije) boter of jam. Ik kocht mini-kuipjes jam, zodat je verschillende smaakjes kunt smeren. Ook vruchtenhagel en appelstroop vond ze heerlijk. Bij de dietiste of het LIVO zijn boekjes te krijgen waarin (o.a.) koemelkvrij broodbeleg staat. Zo kon ik gebraden gehakt van ik geloof de C1000 geven.
Ik sprak laatst een moeder die fruithap (de gladde tot 6 maanden) op de boterham deed.

Genoeg mogelijkheden lijkt me!

Veel succes!
 
Hoi,
Mijn dochtertje had ook koemelkallergie (is er nu overheen gegroeid).
Maar je kan banaan, allerlei soorten fruitpuree doen, knak worstjes, en alle plakjes pure worst (kipfilet, ham, kalkoen.)
Smeerworst kan maar dan alleen de saksische (of hoe je dat ook schrijft)
Zoet beleg, stroop, jam, vruchten hagel, anijshagel.

Bij de dieetiste kan je idd een gratis lijst aavragen. (mocht dat niet lukken heb ik er wel een voor je)
En bij het voedingcentrum kan je een heel boekwerk kopen waar een hele uitgebreide lijst instaat.

succes
 
Terug
Bovenaan