Koemelkallergie flesvoeding

<p>Hallo,</p><p>Zijn er hier ouders die ervaring hebben met een koemelkallergie bij hun kind? Zo ja, hoe herkende jullie dit? En hoe werd dit verholpen? </p><p>Wij moeten morgen met onze dochter naar de kinderarts vanwege haar klachten maar zojuist googelde ik een aantal van haar klachten en dit lijkt verdacht veel op een koemelkallergie....</p><p> </p><p> </p>

Hier een dochter met koemelk allergie. Klachten waren heel veel spugen, eczeem, veel onrust, slecht slapen, groene ontlasting met slijm en bloed. 
Ik geef borstvoeding dus ben op dieet gegaan, bij flesvoeding zal de kinderarts andere voeding voorschrijven (pepti, nutraminut of neocate) om eerst rust te krijgen. Wanneer kind rustig is krijg hij een profocatietest, dit houdt in dat je in het ziekenhuis gaat testen of het inderdaad om koemelk allergie gaat.
Succes morgen 

Hier een zoon met heftige koemelkallergie. 
- zuur spugen
-darm krampen
-onrustig
- rode bultjes over hele lichaam 
- rustig worden als je met een spuugdoek  over zijn lippen/ tong ging
-diaree 
Maar vooral het uit gillen van de pijn. 
Wij moesten eerst over naar nutrilon omneo, daarna heeft hij pepti gehad. Toen nog maagzuurremmers bij de pepti en uiteindelijk zijn we nu over op neocate. 

Ook provecatietest gehad in het ziekenhuis( eerste keer meteen koemelk binnen gekregen, reageerde behoorlijk heftig) 
Sinds neocate is het gillen gelukkig over. 

Hier ook aan de neocate voeding!
Of het een echte allergie is weten wij nog niet ze is met 4 maanden aan de neocate voeding gezet hier voor zaten we aan de pepti.
Klachten waren eczeem , enorm kreunen , onrustig slapen , slecht drinken , niet aankomen , huilen tijdens en na de fles , veel krampjes
Ze twijfelde bij onze dochter of het een allergie was of extreem gevoelige darmen zijn nu al heel wat maandjes verder en zit nog altijd aan de neocate ze is nu 8 maanden. 
Wat heeft jou kindje voor klachten ?

Ter aanvulling. 

Als je een provecatietest krijgt, laat je door de kinderarts niet naar het cb sturen voor die test! 
Wij waren blij dat het cb zei dat ze het niet aandurfde waardoor wij toch in het ziekenhuis mochten en ik was blij toe! Het ziekenhuis kan meteen een medicijn geven?

Bedankt voor jullie reacties! De klachten hier: niet huilen maar gillen, ze houd zichzelf wakker en slaapt dus enorm slecht, klinkt heel benauwd en haald piepend adem, kronkelend van de pijn, veel scheetjes laten, overstrekken. Ze is gewoon heel onrustig en heeft pijn. 
We zijn al overgestapt op andere flessen, andere voeding, maagzuurremmers gekregen, niets helpt helaas dus ik hoop dat de kinderarts ons verder kan helpen!

Terug
Bovenaan