Koemelkallergie!! Nog meer moeders???

Hoi allemaal

Mijn zoontje is geboren op 21 augustus 2006 en heet Lennon... De eerste weken van zijn leven ( tot de 10e week ) heeft hij alleen maar gegild en gekrijst en sliep bijna nooit... Toen zeiden ze op het CB dat ik Nutramigen moest gaan proberen... Hij poepte ook alleen om de 6 dagen ongeveer... De dag nadat ik met de nieuwe voeding ben begonnen ging het gelijk veel beter...
Nu wil ik graag in contact komen met andere moeders die ook zoiets hebben...
Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en je mag eignelijk pas met 6 maanden met fruit en het liefst nog groente beginnen... Maar vanaf 4 maanden smakt hij de hele tijd dus ben begonnen met banaan ( op advies CB ) maar daar poepte hij gelijk niet meer door... Nu krijgt hij peer en vind hij heerlijk... Alleen nu zegt iedereen weer dat ik moet wachten tot 6 maanden en groente moet gaan geven ipv fruit... Maar van worteltjes poept hij weer niet meer.... GRRRR daar word ik dus erg onzeker van!!!!!!!!!!!! Sinds 2 maanden groeit hij ook niet veel meer en ook niet in gewicht dus wil ik wat anders gaan geven maar dat kan natuurlijk weer niet..
Dus hebben jullie ook zulke bijzondere kids hahahha laat t   weten als je zin hebt... Kunnen we ervaringen uitdelen...

hoi Kimmie!
Mijn zoontje is ook best lastig met eten en heeft ook maandenlang alleen maar geschreeuwt. Omdat ik nu geen tijd heb zet ik hier mijn mailadres, je mag me altijd mailen!
stephaniesbrievenbus@hotmail.com
liefs Stephanie

ps: ik geef borstvoeding en ben er sinds 3 dagen pas achter dat Milo allergisch is voor vis-olie... wat is het een gepuzzel om erachter te komen waar je kindje niet tegen kan hè!!

Hoi,
Mijn meisje heeft de eerste 10/12 wkn ook alleen maar gekrijst,je werd er mega wanhopig van,ik zat gewoon mee te huilen.Ben toen uit mezelf na tip fysiotherapeut begonnen met nutrilon pepti,ern jawel na de tweede fles fleurde ze helemaal op.Maar na twee weken greeg ze krampjes en we zijn toen de flessen van spablauw met rooibos thee gaan maken ipv kraanwater.En nu gaat goed.Ze was gister 5 mnd en we zijn al een week bezig met fruithapje ook smaak peer.Ze krijgt inmiddels   1/3 potje 4mnd.Je moet dat opbouwen,ook krijgt ze diksap smaak peer 2 keer 30 cc tussen door.Hier zeiden ze bij dieettiste wachten tot 6 mnd.Makkelijk praten,fles begon ze uit te spugen en ons het eten uit mond kijken enz.We hebben het tot vorige week volgehouden.
Maar wanneer kan ik aan groente hap beginnen??Ik weet dat ik het beste met bloemkool kan beginnen(lijst dieettiste)....fruit krijgt ze `s morgens rond 10.15 en dan om 12 u de fles.Zou ik al met groente kunnen beginnen en die dan geven als ze wakker wordt `s middags.Tussen 15 en 16 u.Ze krijgt de fles ook rond 15.30/16.Moet ik dan eerst groente en dan gelijk de fles?
Groetjes Gaby

Hoihoi,

Mijn zoontje had het zelfde tot 5 weken terug alleen maar krijsen huilen eten uit spuugen maagzuur. Ik heb ongeveer 4 verschillende voedingen geprobeerd. Ik kwam bij de dokter en die zei is normaal hoort er allemaal bij het was zo erg dat Lars bijna in zijn eigen speeksel stikte zijn ogen rolde weg en liep bijna blauw aan. Ik ben toen terug gegaan naar de huisarts en gemeld of het normaal is maagzuur en in zijn eigen speeksel bijna stikken hij zei ik kan er weinig aan doen heb toen wel even gemeld dat ik de volgende keer naar 1e hulp zou gaan in het ziekenhuis inmiddels heb ik een andere huisarts. Bij het cb kreeg ik ook steeds maar te horen probeer dit probeer dat etc. tot ik eindelijk een *normaal* iemand kreeg bij het cb en die gaf het advies Pepti+johannes brood en ik moet zeggen Lars is nu een stuk vrolijker houd zijn eten binnen heeft geen spuitluiers meer hij poepte zich helemaal leeg met de andere voedingen. Hij heeft dus koemelk allergie. Ik vroeg aan het cb ook wanneer hij een fruithapje mag en dat mag pas eigenlijk met 6 maanden.. maar ik heb van de week stiekum een peerhapje gegeven en hij vindt het onwijs lekker
Soms zit Lars naast me en dan eet ik een yoghurt gaat ie helemaal kwijlen heheh !!

Groetjes,

Bianca & Lars

Hoi Gaby,

Ben maandag bij het cb geweest met Tiara ( 4 maanden) en ze mag met 6 maanden met groente gaan beginnen maar omdat Tiara ook het eten uit ons mond kijkt en mee gaat happen mag ik met 5 maanden gaan beginnen. Tiara krijgt ook om 15.00 een fles maar volgens het cb (hier dan, is zo verschillend overal) kan je het beste rond 17.00 groente geven en dan de laatste fles rond 19.00/19.30 met wat nutrix. Ik vind het ook erg spannend om te doen hoor want bij ons gaat de fles van 22.00 er dan ook gelijk af. Ook ben ik nu begonnen met een fruithap en ze vind het heerlijk!!!.

Groetjes Nancy

quote: gaby1C reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2007 12:52:38'));

Hoi,
Mijn meisje heeft de eerste 10/12 wkn ook alleen maar gekrijst,je werd er mega wanhopig van,ik zat gewoon mee te huilen.Ben toen uit mezelf na tip fysiotherapeut begonnen met nutrilon pepti,ern jawel na de tweede fles fleurde ze helemaal op.Maar na twee weken greeg ze krampjes en we zijn toen de flessen van spablauw met rooibos thee gaan maken ipv kraanwater.En nu gaat goed.Ze was gister 5 mnd en we zijn al een week bezig met fruithapje ook smaak peer.Ze krijgt inmiddels   1/3 potje 4mnd.Je moet dat opbouwen,ook krijgt ze diksap smaak peer 2 keer 30 cc tussen door.Hier zeiden ze bij dieettiste wachten tot 6 mnd.Makkelijk praten,fles begon ze uit te spugen en ons het eten uit mond kijken enz.We hebben het tot vorige week volgehouden.
Maar wanneer kan ik aan groente hap beginnen??Ik weet dat ik het beste met bloemkool kan beginnen(lijst dieettiste)....fruit krijgt ze `s morgens rond 10.15 en dan om 12 u de fles.Zou ik al met groente kunnen beginnen en die dan geven als ze wakker wordt `s middags.Tussen 15 en 16 u.Ze krijgt de fles ook rond 15.30/16.Moet ik dan eerst groente en dan gelijk de fles?
Groetjes Gaby

Hoi nancy en anderen,
Mijn meisje krijgt al vanaf ongeveer 11 wkn maar 4 flessen.Denk dat ik het groente hapje rond 16 uur geef en dan gelijk fles,want de eerste paar dagen mag je toch maar eerst een halve eetlepen enzo opbouwen.En dan als ze het potje op krijgt fles van die tijd weg laten vallen.Denk ik zo....
Je mag beginnen met bloemkool,wortelen,boccoli of asperge.
Van fruit mocht ik beginnen met peer ,abrikoos,necterine.Maar alleen peer kun je kopen nu(en in potje) dus begin hierna gewoon met banaan of appel en zie het wel.
Nutrix/rijstebloem krijgt ze al weken door de laatste fles 2,5 schepje (van nutrilon is schepje wat bij voeding zit) Maar dit eerst opgebouwd.
Groetjes gaby(mama van romi 5mnd en 1 dag)

Terug
Bovenaan