koemelkallergie.. (nutramigen + nutriton?)

Hallo mama's

Mn kleine meid heeft koemelkallergie, we geven nu nutramigen maar ze drink haar fles (170cc) zo in 10 min leeg! niet altijd ma vaak, en ze spuugt behoorlijk veel ervan.. soms direct maar soms ook pas 2/3uur erna. Nu hoorde ik via iemand dat nutriton erbij voegen een idee was. Kan dit? zit hier geen koemelk bestanddeel in? hoop dat iemand ervaring ermee heeft.. XXx

Hoi!

De km-vrije flesvoeding is ook erg lichtverteerbaar he?
Hoe oud is je kleine? Volgens mij zit er in Nutriton geen koemelkbestanddelen, maar als je kleintje nog erg klein is zou ik voorzichtig zijn met extra dingetjes erbij proberen, omdat kinderen met km-allergie erg gevoelige darmpjes hebben.

Als hij/zij wat ouder is kan je langzaam aan proberen om wat nutrix in het flesje te doen, wel zonder smaakje/vanille want dat kan ook weer verkeerd vallen.

Mettertijd kan je een dietiste raadplegen, puur om te kijken of je kleine genoeg binnenkrijgt. Al ik wel moet zeggen dat je enorm handig wordt in het vinden van de juiste producten. Nu mag onze zoon ei, tomaat, citrusvruchten, vis enz.enz. maar ook dat mocht in het begin (buiten de melk) niet.

Suc6!

Kirsten

Hoi kiki,

Ja vind het erg dun/lichtverteerbaar.. Mn dochter is bijna 3mnd.
Hoe oud is je zoon nu?.. meestal verdwijnt de allergie toch rond de 1 jaar? ik hoop het tenminste wel  Maar heb je zelf ook wat toegevoegd? Ik denk dat ik vandaag maar eens zoon pak nutriton haal en er voorzichtig een schepje aan toevoeg (als er geen koemelkbestanddeel in zit). Maar bedankt voor je reactie!XXx

Hoi,
Ik had eigenlijk even een vraagje aan jou. Je zegt dat je kindje km-allergie heeft. Hoe weet je dat? Is ze hierop getest of niet. Ik vraag het omdat mijn tweede dochter ook km-allergie heeft, daar zijn we toendertijd zelf achter gekomen door andere melk te gaan geven. Haar eczeem verdween helemaal.
Nu hebben we nog een dochtertje gekregen en ook zij zit onder eczeem, maar verandering van melk heeft niet het gewenste effect. Waarschijnlijk is ze dus ergens anders allergisch voor. Ik vroeg me af of jonge kindjes (ze is 8 maanden)ook al getest worden of dat ik nog twee jaar door moet ploeteren met haar.
Alvast bedankt voor je reactie.
Ivy

Hai!

We zijn vrij laat met pap begonnen, ik geloof dat hij 5 of 6 maanden was. Toen zijn we begonnen met nutrix en later met bambix, de  normale versie, zeg maar, omdat in die andere pappen sojabestanddelen en weipoeder (=melk) zit. Je zal denken waarom zo laat, puur bij ons omdat we de 1e 6 maanden niet wisten wat hij mankeerde. Hij spuugde alles uit, had overal eczeem (zijn huid was er kapot van), huilde veel en had de ene keer luiers tot aan z'n oksels en dan weer bijna 2 weken lang niets... verstopt tot en met!

Alles geprobeerd, opgenomen met rs-virus (wat later dus astmatisch blijkt te zijn) ziekenhuis in & uit afijn op een gegeven moment wilde hij niets meer drinken, weigerde de fles en spuugde als hij wat binnenkreeg (de sterk verdunde versie.. melk) alles uit, het was toen vrij warm en zijn fontanelletje deukte zeg maar al wat in...

Ik weet het nog goed, die zondag waren de winkels open en mijn man is toen uit pure wanhoop Pepti gaan halen, het bleef er in, hij kreeg het minder benauwd en de eczeem trok weg... wat een Verademing!!!

Afijn nu is hij 19 maanden en nog steeds kan hij niet tegen km. Gelukkig al wel tegen de ei, tomaat, en geitenkaas (ook zo fijn, want hij is gék op kaas/feta) Het is soms moeilijk maar je wordt vindingrijk.

Trouwens, hij is geprikt op allergieen, maar de arts vertelde ons dat het vandaag niet in z'n bloed hoeft te zitten en morgen weer wel, maar dat de kinderarts het overduidelijk vond.

Misschien kan je in de potjes (als je die al geeft hoor.. misschien maak je het wel zelf) goed opletten of er bijv. soja, tomaat, melk ei enz. in zit? Misschien kan ze daar wel niet tegen...

Hoop dat ik jullie allebei beantwoord heb,

Suc6 hé, allebei!!

Groetjes

Kirsten

Hai Ivy,

Wij zijn eigenlijk erachter gekomen doordat het in de familie zit. Mn dochter had allemaal rode vlekken en bultjes in haar gezicht, huilerig door krampjes en had constant na 1,5/2uur honger.. dit zijn ook kenmerken van kmallergie. Ik heb toen een blik nutramigen geprobeerd en kreeg direct een ander kind! Andere testen heb ik niet gedaan, alleen nogmaals je oude voeding proberen om te kijken of ze daarmee weer onrustig werd. Je kunt ook je kindje al op zo'n leeftijd laten testen voor allergieeen. Dan kunnen ze zien waar ze allergisch voor is. Dit kun je ook wel vragen bij het CB en anders ff op google kijken waar het kan in je woonplaats. Succes!!! Xxxx

Hoi,

Mijn dochter (5 april geboren) heeft ook een koemelkallergie, ze dronk de fles ook  ontzettend snel  leeg en spuugde veel. Zij heeft een week ter observatie in het ziekenhuis gelegen en daar is aan de koemelkvrije voeding inderdaad nutriton toegevoegd. Het drinken ging stukken langzamer en het spugen werd minder, alleen sommige kindjes kunnen juist wat meer last van hun darmen krijgen door de nutriton. Het is een kwestie van uitproberen.

Veel succes!

Groetjes, Jessica

Hoi,

Ik weet dat nutramigen en nutriton prima te mengen is. Mijn zoon heeft het een aantal maanden gehad op voorschrift van het ziekenhuis waar we een week hebben gelegen met hem. Nutriton of johannesbroodpitmeel is koemelkvrij en verdikt de voeding zodat hij moeilijker op te boeren is. Je kan het aan ieder voeding toevoegen ook BV.
Ik heb het bij beide van mijn kinderen gebruikt en ben er zeer over te spreken.

veel succes.

Terug
Bovenaan