Koemelkallergie of niet?

Mijn dochter is 8 weken oud en vanaf 2 weken oud poept ze nog nauwelijks. 1x in de 4 dagen terwijl ze wel elke dag flink aan het persen (en huilen) is. Regelmatig moeten we haar helpen met een klysma. We gaven haar lactulose maar hier reageert ze ook niet op.
Advies van de huisarts om Omneo te gaan gebruiken. En ze ging poepen! Echter ging ze door deze voeding echt heel hard krijsen! Ze kreeg er enorm het zuur door er ging flink spugen. Uiteindelijk een blik Pepti geprobeerd en de eerste dag ging heel goed. Op de 2e dag ging ze ook krijsen en kreeg ze er reflux van. We hebben een machtiging van de kinderarts gekregen voor Pepti.
Nu is mijn vraag… wat denken jullie?
Bij Omneo en Pepti gaat ze wel poepen maar krijgt ze reflux.
Bij standaard voeding poept ze niet…
Iemand tips?

Ik zou eerste intantie langs een osteopaat en een mesoloog gaan. Mesoloog kan gelijk zien op welke voedingen reageert. En eigenlijk gelijk starten met baby probiotica. We hebben soortgelijke meegemaakt en pepti was een drama hier uiteindelijk voor geitenmelk gekozen dat was enige waar ze nog goed op reageerde dag zag mesoloog ook terug. Succes

Herkenbaar verhaal..
Hier kwamen we na 3 maanden pas op het juiste pad.. tal van onderzoeken gehad. Reflux, niet goed kunnen poepen, uren lang krijsen.. en ga zo maar door.
Altijd probiotica gegeven, en uiteindelijk overgegaan op de voeding hero baby comfort+, echt een wereld van verschil!

Ik zou inderdaad langs een osteopaat gaan. Onze dochter bleek namelijk omhoog te persen, doordat ze het verkeerd had aangeleerd in de eerste weken met normale voeding. Na de overstap op Pepti kreeg ze ook reflux klachten en dit is nu na 2 keer osteopaat al zoveel beter, omdat we oefeningen hebben gekregen om haar te helpen persen naar beneden.

Terug
Bovenaan