koemelkallergie of spruw???

mijn zoontje van 3 maanden drinkt sinds een aantal weken slecht. hij heeft wel veel dorst (krijst het dan uit) maar als ik de fles in zn mondje doe slaat hij de fles eruit en begint te huilen en te strekken. verder is hij heel onrustig en kan moeilijk in slaap komen. ook heeft hij veel last van darmkrampjes en moeilijke ontlasting . wat denken jullie: koemelkallergie of spruw (zn speentje houdt hij wel gewoon in zn mond)
 
mmm, als hij de fopspeen wel wil hebben zal het geen spruw zijn. Dan hebben ze pijn in het mondje.....

Heeft hij ook eczeem? Dan zou het wel kma kunnen zijn... Maar als dit al een paar weken aan de gang is, zou ik wel naar de ha gaan. Of in ieder geval even de arts op het cb raadplegen!
 
Hi,

Onze dochter (nu 10 weken), pakte ook niet goed aan (de borst niet en de fles niet). Ze is met 5 dagen oud al gecontroleerd op spruw, een week later nog eens. Het was een ramp... doordat ze zo moeilijk dronk, dronk ze ook maar heel weinig.

Wij kwamen er (gelukkig) na 3 weken al achter dat ze koemelkallergie heeft. Maar ze heeft niet de uiterlijke kenmerken (eczeem of opgezette oogjes). wel het verkrampen tijdens de voeding, het uitspugen van complete flessen en overmatig huilen en vooral: luiers die naar rotte eieren stinken (ze kon de melk niet verteren). Wij zijn gelijk overgestapt op dieetvoeding en dat gaf binnen 1 dag rust met drinken: het verkrampen was 80% minder en ze hapte beter aan de fles.

Als je ha of cb niet mee werkt, zou je zelf kunnen overwegen om dieetvoeding te gebruiken. Bij de Etos hebben ze Nutrilon Petpti of Friso Intensief Hypoallergeen. Dat is voor kinderen met koemelkallergie. Of probeer eerst gewone Hypoallergene voeding als je nu "normale" voeding geeft.

Als dat wel werkt, kun je met die resultaten weer naar je ha.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.
 
Lijkt mij WEL koemelkallergie... spruw geeft witte uitslag in de mond/lippen en luieruitslag.... alleen in ernstige mate willen ze dan niet meer drinken...
Ook omdat hij eczeem heeft... zou ik er direct actie mee ondernemen...
 
Terug
Bovenaan