Koemelkallergie testen

<p>Ben bij de huisarts geweest omdat ik denk dat mijn kleine van 6 weken koemelkallergie heeft. Hij heeft namelijk krampjes de hele dag door ipv de welbekende die eind van de middag beginnen. Hierdoor slaapt hij dus ook overdag helemaal niet. Pas in de avond slaapt hij na 19 uur en wordt dan om de 3 uur ongeveer wakker voor voeding. Overdag drinkt hij om de 2 uur gemengde voeding sinds week 3. De klachten zijn ook begonnen sinds we begonnen zijn met kunstvoeding. Ook heeft hij groene ontlasting gehad. En de krampjes beginnen precies als hij begint met drinken. Zijn darmen beginnen dan al gelijk. Vandaar dat ik ook denk aan allergie.</p><p> </p><p>Huisarts heeft doorverwezen naar ziekenhuis maar heb pas aan het eind van de maand een afspraak staan. Ik heb dus zelf nutrilon pepti gehaald om het zelf te testen. Nu sinds gister bezig. Wanneer kan ik verbetering verwachten en wat merk je dan? Voor nu zijn de klachten nog hetzelfde. </p><p> </p><p>En heeft er iemand ervaring met de test die ze in het ziekenhuis doen? </p>

Hi, 
Onze dochter heeft ook koemelkallergie. Hier kwamen we met 8 weken achter. Na veel aandringen mochten we uiteindelijk met spoed naar de kinderarts. Deze zei meteen dat koemelkallergie was. Heb toen nutramigen voorgeschreven gekregen. Dit moesten we dan een week testen. Wij merkte na enkele dagen al veel verschil. Een heel ander kindje hadden we. Vrolijk wilde ineens wel op d'r buik spelen etc. Nu krijgen we het elke maand thuis gestuurd. Heel fijn.
Die test krijgen wij nog om te kijken hoe het er nu voor stata en die is nodig voor de verzekering. Daar kan ik je dus nog niks over vertellen. 

Wij gebruiken nutrilon pepti. Ik heb me laten vertellen dat koemelk eiwitten er ongeveer 2 weken over doen om helemaal uit het lichaam te gaan, maar je kunt al wel wat eerder verbetering verwachten. Wij merkten bij onze zoon meteen dat hij minder onrustig was tijdens het drinken bijvoorbeeld. 
Wij hebben pas met 5 maanden een officiële provocatietest gedaan in het ziekenhuis. We gebruikten toen al 4 maanden pepti. Die 4 maanden heeft het CB voor een machtiging gezorgd, zodat we het vergoed kregen via de verzekering. Die test viel me erg mee. Het waren 2 dagopnames van ongeveer 5 uur. Ze krijgen dan om de zoveel tijd wat melk (beginnend bij 1 ml, eindigend bij 60 cc vokgens mij). De verpleegkundige houdt goed in de gaten of er symptomen optreden (en jijzelf). De ene dag krijgen ze koemelk, de andere dag niet. Jij en de verpleging weet niet wanneer ze wat krijgen. Obv de symptomen tijdens de test en 48 uur daarna, wordt bepaald of er sprake is van een allergie. 

Onze dochter is gevoelig voor koemelk melkeiwit. Dus geen koemelkallergie..naast veel krampjes had ze veel last van eczeem. Nou hebben wij er niet voor gekozen om een test te doen in het ziekenhuis. Ik wist het al wel zeker dat het het was, telkens weer een ander ons verhaal vertellen met een huilende baby helemaal onder eczeem hadden we geen zin in. Wij hebben hulp gezocht via alternatieve geneeskunde. Een mesoloog kan je binnen 5 minuten vertellen of je kind koemelkallergie heeft. Wij zijn overgestapt op geitenmelk ipv speciale voedingen zonder koemelk. Geitenmelk is makkelijk verteerbaar voor je kindje daardoor minder last van krampjes. 
In combinatie met probiotica waren we na 3 weken klachtvrij ( ook eczeem vrij ) 
ik zou zeggen als het financieel haalbaar is, probeer is geitenmelk ( nanny care, kabrita ) 
mesoloog kan je vergoed krijgen door je verzekeraar. 

Succes!

Ons zoontje is nu 11 weken en zijn nu ook bezig met koemelkallergie. 
Hij huilde heel veel, sliep amper, veel krampjes laat staan het spugen. We hebben eerste medicijnen gekregen voor reflux, hierin merkte we geen verschil. 
Toen moesten we van de kinderarts nutrilon pepti gaan geven. De eerste 2 dagen dachten we echt van yes het helpt. Daarna verviel tie helaas weer in oude patroon.
We zitten weer op andere voeding zitten nu op Neocate. Dit is dan 100% koemelkvrij. Moet zeggen hij heeft nu een week en een totaal andere baby. Het spugen is nog wel maar hij huilt stuk minder en slaapt nu ook.
Moeten nu 4 weken dit minimaal proberen en dan krijgen we een provactietest. 
Het kan even duren voordat je verandering merkt het maagje en darmen moeten natuurlijk wennen aan de andere voeding. 
Groeit hij wel goed? Zo niet zal ik gewoon nog keer bellen na ziekenhuis en dat erbij zeggen want vaak hebben ze dan wel snel plek. Was bij ons ziekenhuis wel. 
Die groene ontlasting is die gekomen na het geven van de pepti? Want die kan andere ontlasting geven werd ons verteld. 
Misschien dat voor de krampjes zo'n kleine pittezak werkt. 
Hoop dat voeding snel helpt, want het is echt sneu voor die kleintjes 

Terug
Bovenaan