koemelkallergie/vakantie

Mijn dochter heeft koemelkallergie. We gaan binnenkort naar Spanje op vakantie. Nu kan ik de potjes met  groenten allemaal meenemen, maar heeft er iemand ervaring met het brood daar? We gaan 12 dagen, dus brood meenemen gaat niet. Andere tips over voeding en allergie op vakantie zijn ook welkom natuurlijk.
 
Ik weet niet precies hoe je vakantie eruit ziet, maar misschien zijn er mogelijkheden dat je een brood kan laten invriezen. Zeker als je naar een hotel gaat..... Ik zou het gewoon eens informeren bij het hotel,  de reisorganisatie of wat dan ook. Zelfs als je gaat kamperen, zou je de camping kunnen vragen of dat kan. Het is natuurlijk niet zomaar!!
Dus wie weet.

Groetjes en vast een fijne vakantie

Yvette
 
Hallo,
ik heb ook een zoontje met koemelkallergie. Wij zijn al diverse keren naar het buitenland geweest o.a. Frankrijk/Oostenrijk en onlangs nog naar Griekenland.
Het brood in het buitenland bevat geen broodverbeteraar(melk)   en is prima te geven.
Stokbrood bijvoorbeeld gaat goed.
Qua warm eten gaven wij geen voedingsmiddelen met kaas of room. In een hotel, althans dat is onze ervaring is het menu vaak breed. Bijvoorbeeld pasta, maar ook aardappeltjes en groente.
Soms is het ook een kwestie van proberen. Onze zoon reageert heeeel snel met zijn darmen, waardoor we weten dat hij het niet kan eten.

Succes en alvast een fijne vakantie
 
Terug
Bovenaan