Koemelkallergie?

<p>Op zich een heel vrolijk goed slapende 3 maande oude baby. Heft wel verborgen reflux en gebruikt ranitidine. Maar sinds een week is hij zich enorm aan het overstrekken hoofd helemaal naar achteren en holle rug maken, ook is hij al 2 maanden erge verkouden en lijken zijn oogleden wel wat verdikt. Ik lees dat dit symptomen kunnen zijn van koemelkallegie zou ik nu gewoon kunnen proberen om andere voeding te geven bijv Hero pep of die van nutrilon ?? Ik gebruik nu comfort van Hero. Of moet je hierover eerst met de HA of cb overleggen</p>

Je kan pepti ook zelf aanschaffen en proberen maar voor een vergoeding van de voeding moet Je via de huisarts/kinderarts. Geef het zeker 2 weken de tijd onze dochter krijgt neogate allergie vrije voeding en Wij dachten niet dat het hielp maar ineens na 2 weken om en is ze een stuk relaxter. De darmpjes zijn zo geirriteerd en ontstoken als het koemelk is dat heeft tijd nodig 

Nee niet na drie maand bij haar werd het met een maand of 2 duidelijk dat ze behalve reflux ook ergens anders last van heeft. Overstrekken enz enz inderdaad en reflux kan ook een klacht zijn van koemelk allergie. Het word soms wat later duidelijk doordat ze steeds meer voeding krijgen dus meer koemelk en meer onrust 

Misschien is het handig om langs een mesoloog te gaan. Die kan voor je checken of je baby gevoelig is voor koemelk. Succes

Onze zoon heeft ook (zeer vermoedelijk) koemelkallergie en verborgen reflux. Reflux uitte zich vooral in steeds minder zelf gaan slapen daarvoor krijgt hij Nexium. 
Voordat we overstapten op Pepti, was onze zoon erg onrustig tijdens en na de fles, verkouden (vanaf 't moment dat hij geboren werd, heel vreemd) en vuurrode eczeem in zijn gezicht. De eczeem begon eigenlijk meteen weg te trekken toen we overstapten, verkoudheid was binnen 2 weken weg en ook werd hij rustiger tijdens en na het drinken. We hebben nu een keer zelf geprovoceerd en hij begon meer te spugen dan hij deed, had enorme last van zijn darmen en werd weer onrustig tijdens het drinken. Ook zag ik dat hij weer wat eczeem op zijn oogleden kreeg. Toen weer overgestapt op Pepti. Spugen was meteen weer over en van zijn darmen heeft hij nog zo'n 2 weken last gehad (krampen, meer poepluiers en onverteerde witte stukjes in zijn ontlasting). Dat is volgens mij ook de tijd die ervoor staat. 

Dank voor de reactie. Die verkoudheid is hier ook al praktisch vanaf de geboorte en rode wangen 
ga morgen gelijk cb bellen!

Terug
Bovenaan