Koemelkallergie!

<p>Hallo allemaal!</p><p>Mijn zoontje heeft een koemelkallergie. Ik geef borstvoeding en heb dit compleet uit m'n dieet geschrapt. Dit gaat heel goed!</p><p>Vandaag gingen we een broodje bij de subway halen en ik had van tevoren uitgezocht wat ik mocht. Mijn vriend daarin tegen had een broodje met gesmolten kaas erop (wist ik veel ?). Dus dacht ik neem even een hapje van zijn broodje. Maar daar zat natuurlijk kaas op! Stom!</p><p>Ook al was het maar een klein hapje.. Maar ons dropje heeft er ontzettend last van. Slijm in zijn keel, groene poep, heel veel krampen... Van 1 klein hapje. arm ventje :(</p><p>Iemand die ook eens perongeluk melk tot zich had genomen en de kleine daar last van had? Hoelang duurde dat? Toen ik melk uit mijn dieet schrapte voor de 1e keer, duurde dit wel 3 weken voor het echte resultaat er was. Hopelijk dit keer niet van dat kleine stukje kaas..</p>

Bij mijn oudste hetzelfde, een keer indd een keer een misser gemaakt met een bakdingetje weet niet meer hoe of wat. Dacht dat ze er toen 2 dagen echt heftig last van had, daarna nog een paar dagen lichte reactie (krampjes, slijm in de ontlasting). Zo lastig! Hoop dat je verder meer mazzel hebt met etenswaren in de toekomst. Is altijd zo sneu?

[quote quote=10379539]Bij mijn oudste hetzelfde, een keer indd een keer een misser gemaakt met een bakdingetje weet niet meer hoe of wat. Dacht dat ze er toen 2 dagen echt heftig last van had, daarna nog een paar dagen lichte reactie (krampjes, slijm in de ontlasting). Zo lastig! Hoop dat je verder meer mazzel hebt met etenswaren in de toekomst. Is altijd zo sneu?[/quote]
Heeft jouw oudste er nog last van nu? Of overheen gegroeid?

Bijna zo goed als weg. Ze har het echt heftig. Extreme reflux, keel werd dik, uitslag, extreme buikpijn, slijm in dr ontlasting, onrust huilen. Heb dr eerst echt een poos melkvrij gelaten omdat dr darmen echt heftig geïrriteerd waren. Jammer genoeg ook bv moeten stoppen omdat ze door de irritatie ook veel intolerantie had voor vanalles waardoor ik  zelf op droge crackers en bananen leefde. ? vond ik niet erg maar zelfs daar reageerde ze op. Kreeg ze een speciale voeding, nutrAmigen puramino, op basis van aminozuren ipv verknipte koemelk. Ze was toen 3/4 maand oud express tot 6/7 maand gewacht met hapjes, reageerde ze heel heftig dat op. Door alles eerst kapot te koken en elke dag steeds iets korter te koken haar veel leren eten. Bijv een appel eerst kwartier koken, zodat het zuur eruit kwam. Elke keer steeds iets korter en dan uiteindelijk rauw aanbieden. Dit met alles gedaan. Ze reageerde met name heftig op zuurfruit, koolsoorten, soja, koemelk. Melk en soja pas geïntroduceerd na ruim een jaar. Dit is trouwens een eigen methode, is ook niet aangeraden door het cb of huisarts. Gewoon eigen gevoel gevolgd en erg naar mn kind gekeken. 

Oh afschuwelijk ik herinner me de algehele horror nog wel. Niks is rotter dan je kind te zien lijden. Ook vraagt het gewoon enorm veel van jou/jullie. Ik hoop dat de heftigheid vandaag afneemt! Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan